Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/1614
Назва: A Principled Pragmatic Approach to Teaching Foreign Language Grammar at Tertiary Schools
Автори: Тарнопольський, Олег Борисович
Монастирна, Олександра Валентинівна
Бредбієр, Пол Вільям
Ключові слова: tertiary schools
foreign language teaching
teaching grammar
principled pragmatism
Дата публікації: лис-2018
Видавництво: Science and Education a New Dimension
Серія/номер: Pedagogy and Psychology;180
Короткий огляд (реферат): The article discusses the issue of improving the efficiency of developing tertiary students’ grammar skills in foreign lan- guage courses taught at institutions of higher learning. It is argued that this efficiency is believed to be achieved through introducing B. Kumaravadivelu’s principled pragmatic approach. Such an approach is implemented by way of rationally combining the elements from different, often mutually contradictory, methods from the stock of those that have been developed in the history of foreign language teaching. The practice of using just such an approach at different stages of working on the new grammar material in foreign language classes at higher schools is analyzed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/1614
ISSN: 2308-5258 2308-1996
Розташовується у зібраннях:Кафедра прикладної лінгвістики та методики навчання іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ped_psy_vi_180_74.pdf1.45 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.