Система формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Вісн. Ун-ту імені Альфреда Нобеля. Сер. : Педагогіка і психологія. Педагогічні науки : наук. журн. / Ун-т ім. А. Нобеля

Анотація

У статті науково обґрунтовано систему формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури, складовими якої визначено: суб’єкт-об’єктний, концептуальний, змістовий, процесуально-технологічний і контрольно-результативний компоненти. Обґрунтовано сутність суб’єкт-об’єктного компонента, який передбачає визначення суб’єктів (викладачі та керівники закладів загальної середньої освіти, у супроводі яких магістранти проходять управлінську практику) і об’єктів (магістранти). Розкрито сутність концептуального компонента, який містить мету, завдання, принципи, методологічні засади, педагогічні умови. Обґрунтовано змістовий компонент, який реалізується через упровадження освітньопрофесійної програми «Управління навчальним закладом» зі спеціальності 073 «Менеджмент». Розкрито процесуально-технологічний компонент системи формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури, що базується на гармонійному поєднанні діалогічно-дискусійних, імітаційних та інформаційно-дистанційних технологій навчання. Він реалізується через лекції, семінарські та практичні заняття, самостійну роботу, різновиди консультації, тренінги, практичну підготовку, науково-дослідну роботу. Визначено сутність контрольно-результативного компонента, який передбачає оцінювально-критеріальні засади готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління (критерії, показники, рівні сформованості); комплекс моніторингово-коригувальних і діагностичних процедур, що здійснюються після завершення кожного з етапів системи та при підбитті підсумків (вхідне і вихідне діагностування; поточний, підсумковий і рефлексивний (самоконтроль) контроль); результат, якому властива позитивна динаміка розвитку рівнів готовності до стратегічного управління.

Опис

Ключові слова

система, готовність, стратегічне управління, керівник загальноосвітнього навчального закладу, Магістратура

Бібліографічний опис