Оцінка конкурентоспроможності навчальних закладів на ринку IT-освіти.

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У статті проведено дослідження теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства та наведено визначення конкурентоспроможності навчальних закладів. Конкурентоспроможність − це здатність навчального закладу діяти на ринку нарівні з надавачами аналогічних навчальних послуг або конкуруючими навчальними закладами. Конкурентоспроможність визначають як динамічну величину, що постійно змінюється і залежить від ряду факторів. Виявлено ключових гравців на ринку курсів IT-освіти та ключових конкурентів на ринку ВНЗ. Серед наведених конкурентів немає жодного ВНЗ, крім Комп’ютерної Академії ШАГ, тому що перелік спеціальностей курсів IT-освіти відрізняється радикально. Проведено порівняльний аналіз конкурентоспроможності ключових українських IT-університетів щодо обраних показників за допомогою методу експертного оцінювання. Виходячи з аналізу можна побачити найбільше охоплення ринку та експертних симпатій в ХНУРЕ, ХПІ та Львівській політехніці. Натомість експерти невисоко оцінили якості традиційно престижного Вінницького національного технічного університету. Наведено результати порівняльного аналізу конкурентоспроможності ключових гравців українського ринку освітніх курсів у IT-сегменті із залученням експертів. Аналіз показав, що Комп’ютерна Академія ШАГ вийшла в лідери зі значним відривом від останнього конкурента. Єдиний виявлений експертами недолік – надвисокі ціни на навчання, що збігається також із проаналізованими відгуками в мережі Інтернет і нашою власною думкою щодо політики закладу

Опис

У статті проведено дослідження теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства та наведено визначення конкурентоспроможності навчальних закладів. Також наведено результати дослідження потреб споживачів освітніх послуг у ІТсфері та зроблено висновок, що Комп’ютерна Академія ШАГ майже повністю задовольняє основні потреби цільової аудиторії.

Ключові слова

ринок ІТ-освіти, конкурентоспроможність навчальних закладів і освітніх послуг.

Бібліографічний опис