Оцінка конкурентоспроможності навчальних закладів на ринку IT-освіти.
Вантажиться...
Файли
Дата
2019
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет імені Альфреда Нобеля
Анотація
У статті проведено дослідження теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства та наведено визначення конкурентоспроможності навчальних закладів. Конкурентоспроможність − це здатність навчального закладу діяти на ринку нарівні з надавачами аналогічних навчальних послуг або конкуруючими
навчальними закладами. Конкурентоспроможність визначають як динамічну величину,
що постійно змінюється і залежить від ряду факторів.
Виявлено ключових гравців на ринку курсів IT-освіти та ключових конкурентів на
ринку ВНЗ. Серед наведених конкурентів немає жодного ВНЗ, крім Комп’ютерної Академії ШАГ, тому що перелік спеціальностей курсів IT-освіти відрізняється радикально.
Проведено порівняльний аналіз конкурентоспроможності ключових українських
IT-університетів щодо обраних показників за допомогою методу експертного оцінювання. Виходячи з аналізу можна побачити найбільше охоплення ринку та експертних
симпатій в ХНУРЕ, ХПІ та Львівській політехніці. Натомість експерти невисоко оцінили якості традиційно престижного Вінницького національного технічного університету.
Наведено результати порівняльного аналізу конкурентоспроможності ключових
гравців українського ринку освітніх курсів у IT-сегменті із залученням експертів. Аналіз показав, що Комп’ютерна Академія ШАГ вийшла в лідери зі значним відривом від
останнього конкурента. Єдиний виявлений експертами недолік – надвисокі ціни на навчання, що збігається також із проаналізованими відгуками в мережі Інтернет і нашою
власною думкою щодо політики закладу
Опис
У статті проведено дослідження теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства та наведено визначення конкурентоспроможності навчальних закладів. Також наведено результати дослідження потреб споживачів освітніх послуг у ІТсфері та зроблено висновок, що Комп’ютерна Академія ШАГ майже повністю задовольняє основні потреби цільової аудиторії.
Ключові слова
ринок ІТ-освіти, конкурентоспроможність навчальних закладів і освітніх послуг.