До питання про результати моніторингу якості організації самостійної роботи студентів.

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

Стаття присвячена презентації результатів моніторингу якості організації самостійної роботи студентів, проведеному у ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля». Акцентовано увагу на факторах, що мотивують студентів до самостійної роботи; труднощах, з якими стикаються студенти під час виконання самостійної роботи; методах педагогічного стимулювання самостійної роботи; організації самостійної роботи. Показано ефективність систематичного проведення моніторингу, який дозволяє вчасно виявляти негативні тенденції, проблеми в організації самостійної роботи студентів та знаходити шляхи їх розв’язання.

Опис

Докорінні зміни у житті України, орієнтація її на інтеграцію з європейськими країнами, сучасні умови ринку праці та особливості працевлаштування актуалізують проблему модернізації професійної підготовки у вищій школі, одним із пріоритетних стратегічних завдань якої є розширення сфери самостійної діяльності студентів, яка забезпечує формування навичок самоорганізації та самоосвіти, здатності гнучко вирішувати професійні завдання, виходячи за межі нормативної діяльності; готовності до постійного поповнення знань, розвитку творчого мислення, позитивного ставлення до навчання. Зазначене спонукає до переорієнтації освітнього процесу на формування в студентів бажання і уміння самостійно оволодівати знаннями з різних джерел інформації, «адже кращого методу навчання … ніхто не придумав ще з часів Сократа» [3]. До речі, відомо, що у закладах вищої освіти більшості західних країн, саме самостійна робота студентів є основою навчання. За даними ЮНЕСКО частка самостійної роботи студентів у США перевищує 65% [4]. Зазначене потребує розробки нових методів та організаційних форм самостійної роботи студентів, взаємодії викладача і студента; формування в студентів навичок роботи з навчальними матеріалами, розширення і поглиблення вже наявних знань та підвищення рівня організованості студентів; прагнення до неперервної самоосвіти, оновлення наукових знань та вмінь, швидкої адаптації до змін і коригування професійної діяльності [1, с. 86–88].

Ключові слова

самостійна робота, моніторинг, якість організації самостійної роботи студентів.

Бібліографічний опис