Аналіз особливостей ринку з неповною інформацією за умов нестабільності валютного курсу.

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У статті розглянуто особливості конкуренції та ціноутворення на фармацевтичному ринку України на базі динаміки ринку. Розраховано закономірності цінових коливань, їх залежність від курсу валют, розкрито основні причини та механізми, які впливають на ціноутворення. Розраховано потенційні втрати ринку та основні причини і наслідки хаосу в ціноутворенні на ринку з явними ознаками олігополістичної конкуренції та неповною інформацією.

Опис

Незважаючи на загальні кризові явища в економіці країни фармацевтична галузь є однією з тих, що розвиваються, завдяки стабільному попиту на медичні препарати та супутні аптечні товари, що є необхідними для підтримання здоров’я та лікування. Проте порівняно зі світовими ринками фармацевтичний ринок України має ознаки застарілих форм взаємодії між учасниками, що вкрай негативно впливає на конкурентоспроможність окремих продуктів, товарних «портфелів» виробників, які представлені в асортименті, що, у свою чергу, опосередковано негативно відображається на динаміці зростання ринку в цілому. Ознаки олігополістичної конкуренції та конкуренції з обмеженим доступом до інформації між основними дистриб’юторами, промисловий шпіонаж призводять до неринкових методів ціноутворення та розподілення прибутку на тлі неповного розкриття потенціалу продажів та втрат доходів за рахунок цінових війн [2]. У результаті обмеженості кола дистриб’юторів, здатних забезпечити певний рівень логістичних послуг, та вузьких меж їхнього впливу на ціноутворення, який, у свою чергу, визначається моделлю конкуренції та неповнотою інформації на ринку, а також завдяки продовженню процесу зменшення кількості операторів оптового фармацевтичного ринку (банкрутство ще одного з операторів у березні 2017 р.) виникає хаос у ціноутворенні в дистриб’юторському сегменті фармацевтичного ринку. Зазвичай таку ситуацію вивчають за допомогою теорії ігор, що надає змогу оцінити конкурентоспроможність і продаж товарів різної якості та їх споживчих властивостей [1, с. 310]. Однак досить часто за межами аналізу залишаються питання ринкової циклічності та впливу нестабільності валютного курсу, що підсилює хаотичність поведінки цін, та, очевидно, збільшує фінансові втрати гравців ринку.

Ключові слова

олігополістична конкуренція, ціновий паралелізм, дистрибутор, ринок з неповною інформацією, ціноутворення.

Бібліографічний опис