Формування соціально-реабілітаційної компетентності у майбутніх соціальних працівників

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2021

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У кваліфікаційному дослідженні розроблено і науково обґрунтовано основні положення концепції формування у майбутніх соціальних працівників соціально- реабілітаційної компетентності, що передбачає формування системи відповідних тань, оцінок, поглядів; власної особистості як майбутнього професіонала; розуміння і тлумачення сутності реабілітаційного процесу як відновлення гармонії між особистістю та навколишнім середовищем; формування умінь організовувати реабілітаційне середовище. Концептуальні підходи експериментального дослідження реалізовані внаслідок упровадження моделі формування у майбутніх соціальних працівників соціально-реабілітаційної компетентності, що передбачає структурування - навчальних дисциплін, посилення практичної складової фахової підготовки. Для перевірки ефективності моделі формування у майбутніх соціальних працівників соціально-реабілітаційної компетентності конкретизовано критерії (ціннісно-змістовий, когнітивний, процесуальний), обрано показники, що відображають змістове наповнення кожного з цих критеріїв. Розроблено методичні засади успішного формування у майбутніх соціальних працівників соціально-реабілітаційної компетентності, що охоплюють змістове наповнення експериментальних дисциплін, добір інноваційних форм і методів у поєднанні з традиційними, визначення педагогічних умов формування у майбутніх соціальних працівників соціально-реабілітаційної компетентності.

Опис

The qualification study has developed and scientifically substantiated the basic provisions of the concept of the formation of social and rehabilitation competence among future social workers, provides for the formation of a system of relevant knowledge, assessments, views; his own personality as a future professional; understanding and interpreting the essence of the rehabilitation process as restoring harmony between personality and the environment; formation of skills to organize rehabilitation environment. The conceptual approaches of the pilot study were implemented as a result of the introduction of a model for the formation of social and rehabilitation competence among future social workers, which involves structuring educational disciplines and «lengthening the practical component of vocational training. To test the effectiveness of the model of formation of social and rehabilitation competence in future social workers, criteria (value-sense, cognitive, procedural) were specified, indicators were chosen that reflect the meaningful content of each of these criteria. Methodological foundations have been developed for the successful formation of social and rehabilitation competence among future social workers, covering the content of experimental disciplines, the selection of innovative forms and methods in combination with traditional ones, and the determination of pedagogical conditions for the formation of social and rehabilitation competence among future social workers

Ключові слова

соціальна реабілітація, соціально-реабілітаційна компетентність, реабілітаційне середовище, соціальна робота, соціальний працівник, професійна підготовка, social rehabilitation, social rehabilitation competence, rehabilitation environment, social work, social worker, vocational training

Бібліографічний опис