Психологічні умови подолання особистісної напруженості персоналу сучасних закладів вищої освіти

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2021

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У кваліфікаційній роботі магістра здійснено теоретичне обґрунтування й експериментально вивчено психологічні умови подолання особистісної напруженості персоналу освітніх організацій. З урахуванням підходів, які існують в організаційній та економічній психології, та аналізу зарубіжної та вітчизняної літератури у роботі визначено, насамперед, теоретико-методологічні засади дослідження психологічних умов подолання особистісної напруженості персоналу освітніх організацій. З урахуванням аналізу досліджень, які стосуються психологічних особливостей діяльності сучасних організацій, зокрема, освітніх, основних положень Концепції «Нова українська школа», освітню організацію визначено як відкриту соціальну систему, яка орієнтує свою діяльність на досягнення цілей навчання, виховання та розвиток підростаючої особистості, забезпечує культурну наступність поколінь й готовність людини до виконання соціальних і професійних ролей (шляхом формування спеціальних компетентностей). На основі аналізу літературних джерел зарубіжних та українських авторів зроблено висновок про те, що до основних виявів особистісної напруженості персоналу освітніх організацій належать такі феномени: особистісна тривожність, ситуативна тривожність, соціальна фрустрованість, які можуть впливати на життєву задоволеність і незадоволеність) освітнього персоналу

Опис

Based on the approaches that exist in organizational psychology and the analysis of the relevant foreign and Ukrainian literature, the author determines the theoretical and methodological principles of research into psychological conditions for the reduction of personal tension in educational organizations. Based on the analysis of research findings about the psychological characteristics of modem organizations, in particular, educational organizations, and the main provisions of the New Ukrainian School Concept, the educational organization is defined as an open social system that focuses on educating, upbringing and developing the individual, ensuring cultural succession of generations and forming individuals' readiness to fulfill social and professional functions (via the formation of special competences). Based on the analysis of research findings about the psychological characteristics of modem organizations, in particular, educational organizations, and the main provisions of the New Ukrainian School Concept, the educational organization is defined as an open social system that focuses on educating, upbringing and developing the individual, ensuring cultural succession of generations and forming individuals' readiness to fulfill social and professional functions (via the formation of special competences).

Ключові слова

освітні організації, персонал, особистісна напруженість, прояви особистісної напруженості, чинники особистісної напруженості, психологічні умови подолання особистісної напруженості, тренінг, психологічні технології підготовки персоналу до подолання особистісної напруженості, educational organizations, staff, personal tension, manifestations f personal tension, personal tension factors, psychological conditions for the reduction of personal tension, training, staffs personal tension reduction training technologies

Бібліографічний опис

Зібрання