Формування комунікативної компетентності майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2020

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Дніпро: ТОВ «Роял Принт»

Анотація

Статтю присвячено питанням формування комунікативної компетентності. У статті розглянуто значущість комунікативної компетентності у змісті та структурі професійної підготовки майбутніх докторів філософії зі спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» в умовах аспірантури. Комунікативна компетентність викладача закладу вищої освіти розглядається авторами як інтегральне особистісне утворення, що забезпечує ефективність здійснення комунікації в системі професійних відносин. Схарактеризовано структурні компоненти визначеної компетентності: мотиваційно-ціннісний (мотивація до комунікативної діяльності, спрямованість на гуманістичне спілкування, потреба до комунікативного самовдосконалення); когнітивний (сукупність знань про сутність і особливості спілкування взагалі та професійного зокрема, знання про стилі спілкування, зокрема про особливості власного комунікативного стилю); діяльнісний (сукупність комунікативних умінь – організаційно-управлінські, перцептивно-рефлексивні, експресивні); особистісно-емоційний (здатність до рефлексії, емпатія, контактність, спостережливість, стресостійкість). Обґрунтовано принципи (контекстного навчання, комунікативної взаємодії, індивідуальної підтримання викладачем навчальної діяльності кожного аспіранта, внутрішньої свободи особистості, спільної діяльності об’єктів навчального процесу та опори на досвід того, хто навчається, критичного самооцінювання) та педагогічні умови формування комунікативної компетентності майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури. У статті описано та проаналізовано результати експериментальної перевірки ефективності застосування педагогічних умов формування комунікативної компетентності майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури. Зроблено висновок про ефективність застосування виокремлених педагогічних умов та доцільність їх впровадження у процес професійної підготовки майбутніх докторів філософії, які навчаються за освітньо-науковою програмою «Професійна освіта» (спеціальність 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)»).

Опис

Ключові слова

Бібліографічний опис