Кафедра інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 411
  • Документ
    The use of innovative technologies for teaching the humanities
    (Amazonia Investiga, 2024) Валентієва, Тетяна; Пак, Антоніна; Лебідь, Ольга; Волкова, Наталія; Карпова, Марина
    The study of the flipped classroom methods is important for improving the quality of education and the effectiveness of learning in the context of modern technological changes and growing interest in distance education. The aim of this study was to determine the effectiveness of the use of the flipped classroom model in learning a foreign language for professional purposes. Testing was used to diagnose the effectiveness of assimilation of educational material, which included various types of tasks: multiple response, error correction, matching, fill in the blanks, open-ended tasks, completed responses. The total number of tasks is 25 (5 for each type) and questionnaires to determine the level of satisfaction with educational video materials and online learning. Tests and questionnaires were pre-validated according to the research objectives. The obtained results (χ2emp = 8.095 > χ 2 0.05 = 7.815) gave grounds to conclude that the blended learning model of flipped classroom in the development of foreign language competence is more effective than traditional learning. The experiment showed that this format helps students implement an individual learning trajectory, which contributes to improving academic performance. It was determined that the effectiveness of using this model depends on the quality of video materials and students’ ability to organize their own independent work. The prospects of further research фку the study of the influence of the application of the flipped classroom model on the students’ learning motivation.
  • Документ
    Розвиток лідерської компетентності майбутніх магістрів психології в освітньому середовищі
    (Analysis of modern ways of development of science and scientific discussions: Proceedings of the X International Scientific and Practical Conference. Bilbao, Spain, 2022-11-29) Тлустенко, Алла; Лебідь, Ольга
  • Документ
    Розвиток лідерської компетентності майбутніх магістрів психології в освітньому середовищі
    (Development of energy-saving method and heat engineering equipment for lime production in shaft furnaces. Proceedings of the I International Scientific and Practical Conference. Milan, Italy, 2023-01-10) Тлустенко, Алла; Лебідь, Ольга
  • Документ
    Педагогічні умови підготовки майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до стратегічного управління як технології педагогічного менеджменту
    (Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2022) Волкова, Наталія; Лебідь, Ольга; Романишина, Людмила
    У статті вивчено вітчизняний досвід стратегічного управління в системі освіти, упровадження технологій педагогічного менеджменту в закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано наукові джерела з педагогічних і управлінських питань, пов’язаних із професійноя підготовкоя майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до стратегічного управління. Вивчено існуючі освітньо-професійні програми підготовки майбутніх керівників закладів освіти, навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін тощо. На підставі цілісного наукового аналізу обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти до стратегічного управління як технології педагогічного менеджменту, а саме: створення атмосфери партнерської взаюмодії викладачів і магістрантів в освітньому середовищі закладу вищої освіти; активізація самостійної пізнавальної діяльності майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти; високий рівень компетентності керівників-наставників у здійсненні стратегічного управління, у супроводі яких здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня, які навчаяться за освітньо-професійноя програмоя «Управліннѐ навчальним закладом» зі спеціальності 073 Менеджмент; спрѐмованість викладання навчальних дисциплін на підготовку магістрантів до стратегічного управліннѐ закладом освіти різного типу.
  • Документ
    Students’ computer-based workshops in mandatory classes of English for students majoring in psychology and linguistics: A comparative experimental study
    (Educational Technology Quarterly, 2021) Волкова, Наталія; Тарнапольський, Олег; Лебідь, Ольга; Власенко, Катерина
    This article addresses the issue of developing and using students’ workshops in English. Inthe article, such workshops are defined as the fullest form of peer-teaching in which one or severalstudents (workshop organizers) guide their group-mates in performing extra-linguistic learning activitiesconducted in the target language. The research describes workshops as one of the most efficient waysof involuntary (subconscious) target language acquisition achieved through extra-linguistic practical(experiential) activities performed by way of communication in the language to be learned. The articlereports the results of a comparative experimental study in which students of a non-linguistic major(Psychology) and students majoring in English as a foreign language on which their career option(Applied Linguistics) is based were practicing workshops in English in their mandatory classes on thatlanguage. The results of the experimental study clearly demonstrate and prove that workshop practicewas quite successful in both cases not only in what concerns the involuntary (subconscious) developmentof learners’ target language communication skills. No less evident was the development of some ofthe students’ psychological qualities (emotional intelligence) important for their further studies andprofessional careers.
  • Документ
    Професійно-педагогічна комунікація викладачів закладів вищої освіти: виклики війни
    (Вісник Університету імені Альфреда Нобеля, 2022) Волкова, Наталія; Лебідь, Ольга
    У статті досліджено проблему професійно-педагогічної комунікації викладачів закладів вищої освіти в умовах війни. Метою статті є розкриття феномену «професійно-педагогічна комунікація», презентація нових акцентів здійснення професійно-педагогічної комунікації, на які потрібно зважати викладачеві закладу вищої освіти в умовах війни. Зазначено, що усталене поняття професійно-педагогічної комунікації в умовах війни набуло оновленого значення й потребує нових акцентів, а саме: зміщено увагу вбік суб’єктів комунікації, які є носіями активного, діяльного, перетворюючого начала, які є комунікативно освіченими особистостями, здатними свідомо планувати й організовувати власну комунікативну діяльність, впливати на партнера, певним чином сприймати, аналізувати інформаційний, емоційний та інтелектуальний зміст його висловлення, психофізіологічні й енергетичні стани та оцінювати їх; володіють розвинутим емоційним інтелектом, комунікативними уміннями, навичками, досвідом; зроблено акцент на налагодженні ефективної взаємодії учасників освітнього процесу завдяки організації особистісно орієнтованої, емоційно підтримувальної комунікації, в основі якої неупередженість, щирий інтерес, підтримка, турбота одне про одного; перенесення акценту в освітньому процесі з викладання на навчання, організацію процесу викладання не як трансляції інформації, а як фасилітації процесів осмисленого й усвідомленого навчання. Розкрито сутність понять «особистісно орієнтована комунікація викладача», «емоційно підтримувальна комунікація викладача»; визначено принципи емоційно підтримувальної комунікації викладача закладу вищої освіти; обґрунтовано важливість рефлексивного (активного) слухання під час професійно-педагогічної комунікації викладача в умовах війни; розкрито ефективні прийоми рефлексивного слухання (з’ясування, перефразування, відображення почуттів, резюмування); виокремлено характеристики педагогічної фасилітації (співпраця, власна позиція, індивідуальність та рівність, саморозкриття, залученість кожного до спільної діяльності, організація простору).
  • Документ
    Лідерська компетентність як детермінанта професійного розвитку майбутніх маркетологів
    (Educological discourse, 2022) Волкова, Наталія; Лебідь, Ольга
    Стаття присвячена дослідженню проблеми лідерської компетентності як детермінанти професійного розвитку майбутніх маркетологів. Встановлено, що дефініція «лідерство» допускає різноманітні інтерпретації, це пояснюється різними поглядами на природу особистості, механізми та умови її розвитку і становлення в різних наукових школах. Проаналізовано погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на сутність поняття «лідерська компетентність». Визначено і розкрито зміст лідерської компетентності майбутніх маркетологів. Зазначено, що лідерська компетентність є надпрофесійною компетентністю майбутнього маркетолога, яка є запорукою ефективного виконання маркетологом його професійних функційЗ’ясовано базові компетентності якими повинен володіти сучасний маркетолог-лідер. У дослідженні враховано, що існує певна суперечність між потребами ринку праці у висококваліфікованих маркетологах-лідерах і недостатнім рівнемїх підготовки у системі вищої освіти. Результати теоретичного аналізу дозволили висунути деякі ідеї щодо шляхів формування лідерської компетентності як складової професійного розвитку майбутніх маркетологів.
  • Документ
    Неперервна освіта в системі формування інноваційної компетентності викладача закладу вищої освіти
    (Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2022-04-28) Лебідь, Ольга
  • Документ
    Актуалізація та розвиток компетентності лідерства студентів економічних спеціальностей у процесі професійної підготовки
    (Науковий вісник Льотної академії, 2022) Лаврентьєва, Олена; Лебідь, Ольга
    У статті розкриваються питання актуальності формування компетентності лідерства в студентів економічних спеціальностей як ключової серед професійних компетентностей майбутніх фахівців. Досліджується проблема змісту та технологічного інструментарію розвитку компетентності лідерства в студентів у процесі їх професійної підготовки. Вивчаються напрями й підходи, що сприяють розвитку компетентності лідерства в студентів, зокрема із застосуванням міждисциплінарного, практико зорієнтованого й технологічного підходів під час аудиторної, позааудиторної та суспільнокорисної діяльності студентів економічних спеціальностей.
  • Документ
    Міждисциплінарна інтеграція як основа комплексного підходу до підготовки докторів філософії
    (Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 2022) Волкова, Наталія; Лебідь, Ольга; Токарєва, Анастасія
    Стаття присвячена аналізу міждисциплінарної інтеграції як фундаменту підвищення ефективності науково-теоретичної й практичної підготовки нової генерації педагогічних кадрів для професійної та вищої освіти. Розглянуто ключові терміни досліджуємого феномену – «інтеграція», «інтегративне навчання», «інтегративне знання», «трансферабельні уміння», а також описано чотири рівні інтеграції у процесі навчання. Наведено приклади зарубіжного досвіду імплементації інтегрованого підходу у освітній процес Франції, Америки, Фінляндії, Англії, який доцільно використовувати в процесі реалізації інтегрованого підходу до організації освітнього процесу в українських ЗВО. Феномен «міждисциплінарна інтеграція» представлено як процес узгодження змісту навчальних дисциплін щодо відображення ними єдиних, безперервних і цілісних явищ професійної діяльності, що дозволяє здійснювати цілеспрямоване посилення міждисциплінарних зв’язків за умов збереження теоретичної і практичної цілісності навчальних дисциплін. Описано результати впровадження інтегрованого підходу в результаті якого здобувачі набувають здатності будувати логічні зв’язки та ставити дослідницькі питання, знаходити необхідну інформацію, порівнювати поняття і створювати інтегративні схеми для цілісного розуміння явища або ситуації, переносити знання з однієї галузі в іншу, приймати рішення у невизначених ситуаціях. Зроблено наголос на питаннях міждисциплінарної інтеграції у системі підготовки майбутніх докторів філософії.
  • Документ
    The Role of Emotional Intelligence in the Rehabilitation of the Former Prisoners of War
    (International Journal of Statistics in Medical Research, 2023, 12, 240-248, 2023) YevheniiIshchenko YuliiaChystovska, OlgaVovchenko, InesaHarkusha and HannaVoshkolup
    Keywords: Captivity, mental trauma, subjective well-being, emotional awareness, emotion management, emotional stability, reintegration.
  • Документ
    Особливості життєвої ситуації вимушених переселенців під час озброєного конфлікту
    (Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2023. 224 с. С.131-140, 2023) Гаркуша І.В., Дубінський С.В.
    Ключові слова: життєва перспектива, озброєнний конфлікт, вимушені переселенці, кризові ситуації, корекційна робота.
  • Документ
    Комунікативні бар’єри громадян України під час спілкування іноземною мовою.
    (Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2022. № 2 (24). 244с. С. 98-107., 2023) Гаркуша І.В., Васильєва А.Ю.
    Ключові слова: комунікація, спілкування, комунікативні бар’єри, мовленнєві бар’єри, іноземна мова.
  • Документ
    Application of the project method in the preparation of students of chemical specialties to improve their environmental competence
    (IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science 949 (2022) 012026 DAICRA 2021, 2022) Lyudmila Pet'ko1, Olha Lebid, Anzhelika Lesyk, Inesa Harkusha and Andrii Kryzhanovskyi
  • Документ
    СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
    (Моделювання компетентнісної професійної освіти в контексті євро- інтеграції: монографія [Електронне видання] / кол. авт; за заг. ред. проф. Н.П. Волкової. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2021. 356 с., 2021) Гаркуша І.В.
  • Документ
    Теоретичні основи готовності майбутніх соціальних працівників до професійного саморозвитку
    (Моделювання компетентнісної професійної освіти в контексті євро- інтеграції: монографія [Електронне видання] / кол. авт; за заг. ред. проф. Н.П. Волкової. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2021. 356 с., 2021) Гаркуша І.В., Дубінський С.В.
  • Документ
    САМОАКТУАЛІЗАЦІЯ, САМОВИЗНАЧЕННЯ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ЯК РУШІЙНА СИЛА КАР’ЄРНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ
    (ВІСНИК УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АЛЬФРЕДА НОБЕЛЯ. ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. 2020., 2020) Гаркуша І.В.
    Ключові слова: самоактуалізація, самотрансценденція, самовизначення, самореалізація, кар’єрна спрямованість, студентський вік.
  • Документ
    Формування компонентів психологічної готовності кандидатів до служби в Збройних силах України
    (North University Centre of Baia Mare Faculty of Letters. Modern researches in psychology and pedagogy: Collective monograph. Riga: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, Baia Mare, Romania 2020. 428 p., 2020) Гаркуша І.В,
  • Документ
    Stress resistance as a psychological feature of the military
    (Annali d’Italia (Italy’s scientific journal). Florence, Italy. 2020. P. 49-54., 2020) Harkusha I.
    Keywords: personality, military armed forces, stress, adaptability, resistance to combat stress, physiological features.