"Маркетингові стратегії" тероризму

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2012

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Вісник Харківського національного університету імені ВН Каразіна. Серія: Питання політології

Анотація

In the article, the phenomenon of „marketing”,„soft” strategies of terrorism (ie those of „presenting” and „legitimizing” terrorist violence) is analyzed. Main „soft” strategies (such as strategy of segmentation, strategy of positioning, strategy of using marketing communications) are outlined. Circumstances under which „soft” strategies of terrorism may be relatively effective are considered. Some suggestions with regard to blocking the effect of these strategies are made.

Опис

N/A

Ключові слова

terrorism: "marketing strategies" of terrorism; audience; mass media

Бібліографічний опис

Прошин Д.В. "Маркетингові стратегії" тероризму / Д.В. Прошин // Вісник Харківського національного університету імені ВН Каразіна. Серія: Питання політології. - 2012. - № 1031. - С. 176-182