Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/792
Назва: ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
Інші назви: INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN PREPARING FUTURE SPECIALISTS OF TOURISM BUSINESS FOR PROFESSIONAL INTERACTION
Автори: КОЖУШКО, С.П.
Ключові слова: туристичний бізнес, інтерактивні технології, професійна взаємодія, комуні- кативна діяльність, професійна підготовка
Дата публікації: 14-лис-2017
Видавництво: УНІВЕРСИТЕТ імені АЛЬФРЕДА НОБЕЛЯ
Серія/номер: ПЕДАГОГІКА І ПСИХОЛОГІЯ;2(14)2017
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено обґрунтуванню ефективності використання інтерактивних технологій на- вчання у підготовці майбутніх фахівців туристичної галузі до професійної взаємодії. Доводиться, що серед основних завдань, які можна вирішувати завдяки використанню інтерактивних технологій є такі: вирішення професійних проблем, передбачення труднощів реальних обставин, набуття фахівцем додаткових знань та професійних умінь, формування професійно важливих якостей, зменшення імовірності помилок, розвиток упевненості у власних силах.
Опис: The commitment of Ukraine to European standards in science and education, the dynamic development of national tourism industry put forward special demands to competence, professionalism, culture and personal professional training of future specialists in tourism business within the system of national higher education. The study of contributions of both domestic and foreign researchers as well as our own investigations give sound evidences that the use of interactive technologies in the course of future tourism specialists professional training is a powerful tool, which guaranties the acquisition of core competences and stipulates the demand for university graduates at the labour market. Interactive learning is treated as an active communication among the participants of teachingand- learning process (in groups, in the external environment, and while using additional extracurricular sources of information). Interactive technologies are considered as a combination of methods, means, and forms of education organization, which ensures active nature of interaction among the participants of learning process, thus stimulating cooperation, creativity and attaining those didactic tasks that have been set up. The technologies that have been proved to be the most appropriate in the system of training future specialist for tourism business are: dialogue-and-discussion, cooperative learning, collaborative learning, and case-based learning. It is proved that those tasks which could be successfully solved using interactive technologies are: making professional decisions, anticipation of potential difficulties, acquiring new professional knowledge and skills, development of professionally important qualities, minimization of probable professional errors, development of self-assurance. Comprehensive implementation of the technologies mentioned above permits students to take active positions and guarantees self-development while collaborating with groupmates and teachers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/792
ISSN: ISSN 2522-4115 (print) ISSN 2522-9133 (online)
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
41.pdf287.43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.