Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/793
Назва: ДІЛОВА ГРА «СКЛАДАННЯ КОШТОРИСУ БУДІВЕЛЬНОГО ПРОЕКТУ» ЯК ЕЛЕМЕНТ ТРЕНІНГУ ТА АПРОБАЦІЯ СПЕЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ СТУДЕНТІВ
Інші назви: SIMULATION "BUDGETING OF A BUILDING PROJECT" AS A PART OF STUDENTS' SPECIAL COMPETENCE TRAINING AND TESTING
Автори: ОСАЦЬКА, Ю.Є.
КОЗИНЕЦЬ, І.І.
Ключові слова: економічна освіта, тренінгові технології, методика ділової гри, спеціальні компетенції, кошторис, витрати, калькулювання, собівартість, виробництво
Дата публікації: 14-лис-2017
Видавництво: УНІВЕРСИТЕТ імені АЛЬФРЕДА НОБЕЛЯ
Серія/номер: ПЕДАГОГІКА І ПСИХОЛОГІЯ;2(14)2017
Короткий огляд (реферат): Запропоновано методику проведення ділової гри як елемента тренінгу для студентів, які навчаються за галуззю знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Проаналізовано результативність організації ділової гри та розвиток спеціальних компетенцій. Звернено увагу на певні труднощі, які виникають під час підготовки та реалізації сценарію гри.
Опис: Continuous processes in the country's economy require constant renewal and improvement of higher economic education system. Thus, there is a need to improve existing models of economic students’ training. It has been verified that the use of technologies in education system promotes not only intellectual development and creativity, but also enriches the individual with theoretical and practical skills, develops the ability for successful career. Technologies help to create many professional skills and abilities of students, promote the development of professional competences. Realities with frequent legislative changes require the use of special work methods in training students in the field of knowledge 07 "Management and Administration", specialty 076 "Entrepreneurship, Trade, and Stock Exchanges". These are game exercises, practical tasks, role plays and simulations, discussion of problems in groups and pairs, business simulations. To obtain special competencies for the "Production" function, the authors suggest training with three business simulations: – "Construction project estimation"; – "Technological process parameters calculation"; – "Construction project effectiveness calculation". The business simulation "Construction project estimation" (both as an element of 076 "Entrepreneurship, Trade and Stock Exchanges" specialty students’ training and special competence testing) was suggested in the work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/793
ISSN: ISSN 2522-4115 (print) ISSN 2522-9133 (online)
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
42.pdf399.99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.