САМОСТІЙНА РОБОТА У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Ескіз недоступний

Дата

2011

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У статті обґрунтовано доцільність різних видів самостійної роботи (комплексне інтегративне педагогічне явище, що має динамічну ієрархічну структуру, і являє собою провідну форму організації самостійної навчальної діяльності студентів вищих навчальних закладів) у процесі підготовки майбутнього вчителя до здійснення професійно-педагогічної комунікації. Показано, що самостійна робота передбачає володіння студентами певним обсягом знань і умінь самостійно здобувати їх; усвідомлення значення здобутих знань, норм і цінностей майбутньої професійної діяльності; стимулювання прагнення до виконання ускладнених завдань; вільний вибір рівня завдань модуля; вільний вибір темпу і кількості спроб при виконанні завдань модулів та можливість використання комп’ютера як засобу навчання; поступове залучення студентів до визначеного кола професійних інтересів. Визначено умови організації (мотивованість навчального завдання, чітка постановка пізнавальних завдань, алгоритм виконання роботи, знання студентом способів її виконання, чітке визначення викладачем обсягу роботи, форм звітності, термінів її подання, видів консультаційної допомоги, видів і форм контролю, критеріїв оцінювання), складники самостійної роботи (робота за інструкцією, серія самостійних завдань за модулями курсу, завдання на самостійне виділення системи орієнтирів у кожному конкретному випадку, завдання на формування комунікативних дій, не залежних від конкретного змісту предмета), спрямованої на формування комунікативних умінь і навичок. Показано необхідність виокремлення різних видів складності самостійних завдань (репродуктивний, пошуково-творчий, дослідницько-творчий). Акцентовано увагу на особливостях реалізації окремих видів самостійної роботи студентів: метод проекту, вправи, комунікативні вправи (тренувальні, елементарно комбіновані, комбіновані, творчі та ін.), ситуаційні вправи («кейс-метод»), вправи, розроблені фахівцями з театральної педагогіки, пошукові вправи та ін.

Опис

Ключові слова

Ключові слова: професійно-педагогічна комунікація, самостійна робота студентів, формування комунікативних умінь.

Бібліографічний опис