Інформаційна компетентність майбутніх докторів філософії як інтегративний показник ефективної дослідницької діяльності

Ескіз недоступний

Дата

2021

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет імені Альфреда Нобеля

Анотація

У статті здійснено дефініційний аналіз поняття «інформаційна компетентність» та сформульовано власне визначення конструкту. На основі теоретичного аналізу дослідження даної проблеми визначено основні компоненти даного конструкту з позиції розгляду інформаційної обізнаності як складника дослідницької компетентності. Визначено основні складові загальної компетентності педагога-дослідника, взаємозалежність та взаємообумовленість професіоналізму, інформаційної та дослідницької компетентностей. Обґрунтовано найбільш ефективні технології формування інформаційної компетентності майбутніх докторів філософії. Доведено актуальність володіння майбутніх докторів філософії інформаційною компетентністю в умовах дослідницької діяльності. Виявлено основні уміння майбутнього доктора філософії в контексті інформаційної компетентності, що визначають його готовність до роботи в нових умовах інформатизації освіти. На основі узагальнення розглянутих наукових поглядів щодо структури інформаційної компетентності з урахуванням дослідницького аспекту здійснено структурний аналіз інформаційної компетентності. In the article, the definitional analysis of the concept of «information competence» is performed and the author’s own definition of this term is formulated. Based on the theoretical analysis of the study of this problem, the main components of the concept are determined from the point of view of information competence as a component of research. The main components of the general competence of a teacher-researcher, as well as the interdependence of professionalism, information and research competence are determined. The most effective technologies for the formation of information competence in future Ph.Ds. are justified. The relevance of the acquisition of future Ph.D’s. information competence in the conditions of research activity has been proved. The main skills of a future Ph.D. in the context of information competence were revealed, determining their readiness to work in the new conditions of informatization of education. Based on the synthesis of the analyzed scientific views on the structure of information competence and taking into account the research aspect, the structural analysis of information competence was implemented.

Опис

Ключові слова

Ключові слова: майбутні доктори філософії, інформаційно-комунікативна компетентність, дослідницька діяльність, дослідницька компетентність., Key words: future Ph.D., information and communication competence, research activity, research competence.

Бібліографічний опис