Пінська, О.Л.2020-04-042020-04-04201710.32342/2522-4115-2017-0-14-95-100http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2850Ускладнення вимог суспільства до професійної підготовки майбутніх педагогів потребує коригування освітнього процесу на демократичних засадах. Проте практика засвідчує, що в освітніх закладах ще досить поширені прояви інформативно-описового характеру навчання, що породжує протиріччя між об’єктивними потребами гуманізації освітнього процесу на основі осмислення його сутності як суб’єкт-суб’єктної взаємодії та існуючими підходами в його організації. Необхідність розв’язання означеного протиріччя постає одним з актуальних завдань вищої школи, що потребує зміни характеру навчання в напрямі переходу від педагогічного впливу до формування міжособистісних відносин як домінуючого психологічного чинника педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу.У статті обґрунтовано міжособистісні відносини як психологічний чинник ефективної організації педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу у вищій школі, розкрито сутність понять «педагогічна взаємодія», «міжособистісні відносини», висвітлено особливості міжособистісних відносин, які складаються між основними учасниками (викладач, студенти) педагогічної взаємодії.otherміжособистісні відносини, психологічний чинник, педагогічна взаємодія, суб’єкт освітнього процесу.Міжособистісні відносини як психологічний чинник педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу у вищій школі.