Городнича Наталія Геннадіївна2025-03-032025-03-032023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5704Кваліфікаційне дослідження присвячено проблемі корекційно-розвиткової роботи з формування соціально-комунікативних навичок у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Актуальність дослідження обумовлена реформуванням системи освіти України та впровадженням інклюзивного навчання. Особливого значення набувають питання розвитку та корекції соціально-комунікативної діяльності дітей молодшого шкільного віку, зокрема із ЗПР. Дане дослідження спрямоване на з’ясування особливостей спілкування дітей молодшого шкільного віку із ЗПР та розробку системи корекційно-розвиткової роботи практичного психолога щодо формування соціально-комунікативних навичок дітей із ЗПР. Визначено основні напрями та зміст корекційно-розвиткової роботи, спрямованої на подолання недостатності соціально-комунікативних навичок у дітей із ЗПР. Розроблено та експериментально апробовано систему корекційно-розвиткових заходів, побудованих із урахуванням основного спектру проблем розвитку соціально-комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку з ЗПР, а також проблем в організації взаємодії батьків із дітьми. За результатами впровадження корекційно-розвиткової програми експериментально визначено динаміку в розвитку соціально-комунікативної діяльності дітей молодшого шкільного віку з ЗПР. Доведено ефективність упровадження системи роботи практичного психолога з корекції соціально-комунікативної діяльності дітей із ЗПР.otherкорекційно-розвиткова роботапсихологічна корекціямолодший шкільний віксоціально-комунікативні навичкизатримка психічного розвиткуінклюзивне середовищеКорекційно-розвиткова робота з формування соціально-комунікативних навичок у молодших школярів із ЗПРOther