Комісаренко, Н.О.2020-04-052020-04-05201710.32342/2522-4115-2017-0-13-106-111http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2903Вимоги сучасності обумовлюють оновлення системи освіти України з урахуванням принципів індивідуалізації, диференціації, гуманізації та демократизації, а також її орієнтації на особистість. Пошук модернізованих підходів до підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня детермінує необхідність оптимізації педагогічного процесу у вищих навчальних закладах і передбачає створення умов для повноцінного особистісного розвитку майбутнього фахівця та його творчої самореалізації. Тобто виховання майбутнього покоління, здатного постійно самовдосконалюватися, вчитися, творити і примножувати суспільне багатство, сприяти консолідації української нації в європейську та світову спільноти, що актуалізує посилення духовного аспекту освіти. У державних документах (саме у Національній Доктрині розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті) декларується, що якість освіти визначена пріоритетним напрямом державної освітньої політики, а діагностика ефективності освітніх реформ, їх моніторинг і науковий супровід названі обов’язковими елементами модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах України. Вирішення цієї проблеми вимагає пошуку теоретичного обґрунтування й розробки нових стратегій діяльності педагогічних колективів вищих навчальних закладів щодо забезпечення прогнозування якості навчально-виховного процесу, впровадження системи моніторингу задля мобілізації зусиль педагогів і студентів на його оптимізацію [1].У статті розглядаються зміст, форми і методи моніторингу якості організації виховної роботи у вищому навчальному закладі. Визначено, що саме від якості проведення моніторингу великою мірою залежить активізація виховної роботи. Доведено, що об’єктивна оцінка результатів моніторингу забезпечує коригування організації виховної роботи, що, у свою чергу, сприяє підвищенню компетентності суб’єктів моніторингу, особистісному зростанню студентів і викладачів, а також пошуку нових форм і методів організації виховної роботи у вищому навчальному закладі.otherмоніторинг, якість освіти, ВНЗ, суб’єкт моніторингу, компетентність, виховна робота, оцінка результатів.Зміст, форми і методи моніторингу якості організації виховної роботи у вищому навчальному закладі