Лисенко Анна Василівна2025-03-032025-03-032023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5733У роботі вивчаються психологічні чинники впливу самооцінки на рівень професійних очікувань студентів. На підставі аналізу першоджерел установлено, що самооцінка це судження людини про міру наявності в неї тих чи тих якостей, властивостей у співвідношенні їх з певним еталоном, зразком, а професійні очікування – є одним із головних чинників становлення та розвитку особистості, що визначає образ майбутньої професійної діяльності та кар’єри. Проаналізовано психологічні аспекти та емпіричним шляхом підтверджено наявність прямого зв’язку між рівнем самооцінки студентів та їх професійними очікуваннями. За результатами емпіричного дослідження доведена важливість для студентів таких мотивів майбутньої професійної діяльності, як матеріальний чинник, престижність роботи, можливість кар’єрного зростання, самореалізація тощо. За матеріалами дослідження розроблено методичні рекомендації для практичних психологів щодо оптимізації рівня професійних очікувань у студентів. Створена психокорекційна програма передбачає роботу зі студентами, які мають неадекватну самооцінку шляхом підвищення їх когнітивної (знаннєвої) компетентності та опрацювання проблем неадекватних професійних очікувань, викликаних неадекватною самооцінкою. Матеріали дослідження можуть бути використані практикуючими психологами, особливо шкільними психологами під час проведення профорієнтаційної роботи зі старшокласниками та викладачами ЗВО задля формування адекватних професійних очікувань студентів.otherпрофесійні очікуваннясамооцінкастуденти університетівпсиходіагностикапсихокорекційна програмаДослідження впливу самооцінки на рівень професійних очікувань студентівOther