Мостова, А.Д.Різніченко, М.Д.2020-03-092020-03-09201910.32342/2074-5362-2019-1-26-9http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2234У статті проведено дослідження теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства та наведено визначення конкурентоспроможності навчальних закладів. Також наведено результати дослідження потреб споживачів освітніх послуг у ІТсфері та зроблено висновок, що Комп’ютерна Академія ШАГ майже повністю задовольняє основні потреби цільової аудиторії.У статті проведено дослідження теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності підприємства та наведено визначення конкурентоспроможності навчальних закладів. Конкурентоспроможність − це здатність навчального закладу діяти на ринку нарівні з надавачами аналогічних навчальних послуг або конкуруючими навчальними закладами. Конкурентоспроможність визначають як динамічну величину, що постійно змінюється і залежить від ряду факторів. Виявлено ключових гравців на ринку курсів IT-освіти та ключових конкурентів на ринку ВНЗ. Серед наведених конкурентів немає жодного ВНЗ, крім Комп’ютерної Академії ШАГ, тому що перелік спеціальностей курсів IT-освіти відрізняється радикально. Проведено порівняльний аналіз конкурентоспроможності ключових українських IT-університетів щодо обраних показників за допомогою методу експертного оцінювання. Виходячи з аналізу можна побачити найбільше охоплення ринку та експертних симпатій в ХНУРЕ, ХПІ та Львівській політехніці. Натомість експерти невисоко оцінили якості традиційно престижного Вінницького національного технічного університету. Наведено результати порівняльного аналізу конкурентоспроможності ключових гравців українського ринку освітніх курсів у IT-сегменті із залученням експертів. Аналіз показав, що Комп’ютерна Академія ШАГ вийшла в лідери зі значним відривом від останнього конкурента. Єдиний виявлений експертами недолік – надвисокі ціни на навчання, що збігається також із проаналізованими відгуками в мережі Інтернет і нашою власною думкою щодо політики закладуotherринок ІТ-освіти, конкурентоспроможність навчальних закладів і освітніх послуг.Оцінка конкурентоспроможності навчальних закладів на ринку IT-освіти.