Олійник, Ірина Вікторівна2018-05-172018-05-1720182410-0897http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/1461У статті здійснено аналіз наукової літератури щодо сутності інтерактивних технологій, їх переваг у порівнянні з традиційними методами викладання; визначено арсенал інтерактивних підходів; висвітлено основні аспекти практичного використання інтерактивних технологій у процесі формування дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури. Transformations which happen in the system of the education are caused by the dynamic movement towards the innovative personal developing educational paradigm, need of use of intellectual and creative potential of the personality for implementation of conscious activity by it in all spheres of activity. In article the semantic analysis of a phenomenon "interactive technologies" is carried out. The arsenal of interactive approaches is defined; the main aspects of practical use of interactive technologies in the course of formation of research competence of future doctors of philosophy in the conditions of a postgraduate studies are reflected. Interactive technologies and methods which are used in the course of formation of research competence of future doctors of philosophy in the conditions of postgraduate studies are described, namely: analysis of concrete situations; design; method of modeling of concrete situations; group discussion; brainstorming; dilemmadecision; role-playing and business games; round table; intelligent cards; information labyrinth (basketmetod); game design, various types of design technologies: research search, creative, predictive, analytical projects; breynrayting.Ключові слова: майбутні доктори філософії, аспірантура, дослідницька компетентність, інтерактивні технології навчання, інтерактивні методи навчання.Keywords: future doctors of philosophy, postgraduate studies, research competence, interactive technologies of study, interactive methods of study.Використання інтерактивних технологій у процесі формування дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії в умовах магістратуриArticle