Волкова, Н.П.Гавяда, В.В.2020-04-012020-04-01201810.32342/2522-4115-2018-16-26http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2726Докорінні зміни у житті України, орієнтація її на інтеграцію з європейськими країнами, сучасні умови ринку праці та особливості працевлаштування актуалізують проблему модернізації професійної підготовки у вищій школі, одним із пріоритетних стратегічних завдань якої є розширення сфери самостійної діяльності студентів, яка забезпечує формування навичок самоорганізації та самоосвіти, здатності гнучко вирішувати професійні завдання, виходячи за межі нормативної діяльності; готовності до постійного поповнення знань, розвитку творчого мислення, позитивного ставлення до навчання. Зазначене спонукає до переорієнтації освітнього процесу на формування в студентів бажання і уміння самостійно оволодівати знаннями з різних джерел інформації, «адже кращого методу навчання … ніхто не придумав ще з часів Сократа» [3]. До речі, відомо, що у закладах вищої освіти більшості західних країн, саме самостійна робота студентів є основою навчання. За даними ЮНЕСКО частка самостійної роботи студентів у США перевищує 65% [4]. Зазначене потребує розробки нових методів та організаційних форм самостійної роботи студентів, взаємодії викладача і студента; формування в студентів навичок роботи з навчальними матеріалами, розширення і поглиблення вже наявних знань та підвищення рівня організованості студентів; прагнення до неперервної самоосвіти, оновлення наукових знань та вмінь, швидкої адаптації до змін і коригування професійної діяльності [1, с. 86–88].Стаття присвячена презентації результатів моніторингу якості організації самостійної роботи студентів, проведеному у ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля». Акцентовано увагу на факторах, що мотивують студентів до самостійної роботи; труднощах, з якими стикаються студенти під час виконання самостійної роботи; методах педагогічного стимулювання самостійної роботи; організації самостійної роботи. Показано ефективність систематичного проведення моніторингу, який дозволяє вчасно виявляти негативні тенденції, проблеми в організації самостійної роботи студентів та знаходити шляхи їх розв’язання.otherсамостійна робота, моніторинг, якість організації самостійної роботи студентів.До питання про результати моніторингу якості організації самостійної роботи студентів.