Веретельников П.В.2024-05-202024-05-202023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/4349Проведене дослідження здобувача 2-го курсу, спеціальності «Освітні педагогічні науки» (у форматі Магістр) (Університет імені Альфреда Нобеля, м.Дніпро, кафедра інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи) присвячене проблемі формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземних мов Аналіз вітчизняної та зарубіжної теорії та практики вищої школи дозволив уточнити визначення «професійно-педагогічна спрямованість», виділити її сутність, структуру та функції, які у різні періоди розвитку педагогічної науки трансформувалися та набували різних характеристик. Результати теоретичного аналізу дозволили визначити специфіку щодо підготовки магістрів у галузі іноземної мови. У роботі визначено, що професійно-педагогічна спрямованість майбутніх викладачів іноземної мови відображає сутність, характер та ціннісно-функціональний аспект професійно-педагогічної підготовки випускників університету, діяльність яких характеризується універсальною освіченістю, фундаментальністю, науково-дослідною та гуманітарною спрямованістю. Структура професійно-педагогічної спрямованості, як системного психолого-педагогічного феномену, включає такі взаємопов'язані та взаємозумовлені складові: особистісні та професійні цілі, мотиви, потреби, інтереси, цінності, ціннісні орієнтації та відношення особистості до самого себе та навколишньої дійсності. Вона може бути представлена у вигляді деякої цілісної сукупності компонентів, що постійно розвиваються: когнітивний, мотиваційно-ціннісний і рефлексивно-діяльнісний. Дослідження досвіду вітчизняних та зарубіжних фахівців, аналіз наукової літератури з проблеми, а також аналіз психолого-педагогічних та методичних аспектів роботи дозволив визначити специфічні особливості професійно-педагогічної підготовки магістрів як складової вищої освіти. У кваліфікаційній роботі магістра презентовано певний комплекс змістовних та процесуальних педагогічних умов, що сприяють оптимізації формування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземної філології закладів вищої освіти на кожному з етапів їхнього навчання. Обґрунтування педагогічних умов включало чотири основні аспекти: сучасні вимоги до магістрів; протиріччя, що складаються з об'єктивних причин, типових для підготовки викладачів іноземної мови; специфіку викладання циклу психолого-педагогічних дисциплін у ЗВО; особливості організації педагогічного процесу, зорієнтовані досягнення максимального результату навчальної діяльності Новизна виділених педагогічних умов у тому, що де вони використовувалися раніше для певного нами предмета дослідження та розглядалися у взаємозв'язку та взаємодії. На основі запропонованих педагогічних умов розроблено методику формування професійно-педагогічної спрямованості магістрів – майбутніх викладачів іноземних мов.otherзаклад вищої освітивикладачі іноземних мовпідготовка магістрівФормування професійно-педагогічної спрямованості майбутніх викладачів іноземних мов в процесі магістерської підготовкиOther