Шульга, Марина Валеріївна2021-05-102021-05-102021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3475In this paper the correlation of teenagers’ self-assessment and effectance motivation is investigated. During writing of the work general theoretical and methodological bases for research of self-estimation of teenage children and their motives of activity were defined, the complex of methods adequate to the research purposes are selected, existence of correlation between self-estimation and motivation of activity is analyzed, practical recommendations for improving of self-esteem and effectance motivation are offeredУ роботі досліджується зв'язок рівня самооцінки підлітків старшого віку с їх переважаючою мотивацією діяльності. Під час написання роботи було визначено загальні теоретико-методологічні підстави для дослідження самооцінки дітей підліткового віку та їх мотивів діяльності, підібрано комплекс методик, адекватних меті дослідження, проаналізовано наявність зв’язку між самооцінкою та мотивацією діяльності та висунуто практичні рекомендації щодо підвищення самооцінки та мотивації досягнення успіхупідліток, самооцінка, мотивація досягнення успіху, мотивація уникнення невдач.teenager, self-assessment, motivation to succeed, motivation to avoid failureДослідження зв’язку самооцінки підлітків з їх мотивацією досягненняThesis