Чухрієнко А.В.2024-05-202024-05-202023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/4354Кваліфікаційна робота присвячена проблемі використання засобів симуляційного навчання при вивченні навчальної дисципліни «Загальна хірургія» у закладах вищої медичної освіти. У кваліфікаційні роботі магістра здійснено аналіз основних наукових ідей, положень і теоретико-методологічних підходів використання засобів симуляційного навчання, а також обґрунтовано, розроблено та впроваджено останні при вивченні дисципліни загальна хірургія у закладі вищої медичної освіти. Актуальність обраної теми зумовлена тим, що у даний час перед медичною освітою стоїть низка проблем, серед яких основними є зміна уподобань студентів щодо стилю навчання та необхідність зменшення розриву між теорією і клінічною практикою. Усе це вимагає адаптування навчальних програм з використанням усіх наявних освітніх інструментів. Водночас традиційні форми медичної освіти не пропонують якогось особливого процесу для забезпечення повністю безпечної та ефективної підготовки перед тим, як медичний працівник почне активно працювати з пацієнтами. Симуляційне навчання в свою чергу може допомогти подолати ці проблеми, починаючи з навчання у закладі вищої медичної освіти і до етапу безперервного навчання. Немає жодного сумніву, що використання симуляційного навчання у підготовці майбутнього лікаря забезпечить можливість ефективно працювати в практичній охороні здоров’я вже з перших років самостійної професійної діяльності. Для досягнення мети використано педагогічний експеримент на кафедрі загальної хірургії Дніпровського державного медичного університету (ДДМУ) з використанням засобів симуляційного навчання. Було обрано дві теми, під час яких процес імітації є чи не найголовнішим. Опановуючи дані теми, контрольна група навчалася за традиційною програмою, експериментальна група – з використанням засобів симуляційного навчання. На закінчення експерименту було проведене міні-опитування серед учасників експериментальної групи, щоб виявити їх ставлення до змісту і якості занять з використанням засобів симуляційного навчання. Результати статистичного опрацювання емпіричних даних дозволяють припустити рівність умов у контрольній та експериментальній групах перед проведенням формувального етапу педагогічного експерименту, а також показати те, що в експериментальній групі значно більше студентів засвоїли розглянуті теми з навчальної дисципліни загальна хірургія з оцінками високого рівнів порівняно зі студентами в контрольній групі, що пояснюється результатом впровадження засобів симуляційного навчання дисципліни у досліджуваному закладі вищої медичної освіти (t-критерій Стьюдента=1,39; р≤0,05). Проведений педагогічний експеримент повністю підтвердив те, що педагогічно виважене, науково обґрунтоване, цілеспрямоване використання засобів симуляційного навчання у вивченні дисципліни загальна хірургія сприятиме глибокому і осмисленому засвоєнню студентами навчального матеріалу.otherзасоби симуляційного навчаннязагальна хірургіясимуляторВикористання засобів симуляційного навчання при вивченні навчальної дисципліни «Загальна хірургія» у закладах вищої медичної освітиOther