Шевчук, Тетяна Павлівна2021-05-082021-05-082021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3377This thesis is dedicated to the problem of forming organizational and pedagogical conditions for quality management of the work of secondary educational institutions of higher education on the application of the work of the college of higher education. The first section is devoted to reviewing the meaning of key research concepts, such as "quality of school education", "quality of school work", "quality of educational services", "quality of the educational process"; scientific approaches in economic and pedagogical management to the definition of "team" and "pedagogical team", "team management", creation of which was considered in the study as one of the key conditions. The second section specified the criteria and indicators of performance efficiency evaluation of educational institutions of different types at different levels of management activities, and the results of the survey confirmed, that the use of the model developed by the school will lead to positive changes in various indicators of performance management indicators of ыусщтвфкн educational institutions, which will be able to go to the improvement of the quality of the educational processКваліфікаційна робота присвячена проблемі формування організаційно-педагогічних шов для якісного управління роботою середніх освітніх навчальних закладів освіти на прикладі роботи ліцею при вищому навчальному закладі освіти . Перший розділ присвячено вивченню змісту ключових понять дослідження, зокрема, ..якість шкільної освіти”, „якість роботи навчального закладу”, „якість освітніх послуг”, ..якість навчально-виховного процесу”; наукових підходів в економічному та педагогічному менеджменті до визначення понять „команда” та „педагогічна команда”, „командне управління”, створення яких розглядалося в дослідженні як одна з ключових умов. У другому розділі було визначено критерії та показники оцінки ефективності управління якістю роботи навчальних закладів різного типу на різних рівнях управлінської діяльності, а результати дослідження засвідчили, що застосування моделі розробленої ліцеєм приведе до позитивних зрушень за різними показниками оцінки управління якістю роботи ЗНЗ, що дасть змогу перейти до підвищення якості навчального процесуякість, управління, керівник, якість навчально-виховного процесу, якість освітніх послуг, команда, педагогічна команда, керівник закладу освітиquality, management, manager, quality of educational process, quality of educational services, team, teaching team, head of educational institutionОрганізаційно-педагогічні умови управління якістю роботи сучасного ліцею при вищому закладі освітиThesis