Лебідь, ОльгаЦуркан, Людмила2024-01-222024-01-222021https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3923У статті здійснено дефінітивний аналіз понятійного конструкту «професійна самореалізація вчителя початкових класів». Зокрема досліджено сутність термінів «самореалізація», «професійна самореалізація» у працях українських та зарубіжних науковців. Проаналізовано особливості розуміння і трактування змісту цих понять дослідниками. Зазначено, що термін «самореалізація» є міждисциплінарним багатоаспектним поняттям, яке у психології розглядається в контексті самосвідомості людини; у філософії – самовдосконалення духу й тіла людини; у педагогіці – прагнення до якомога повнішого прояву можливостей, нахилів, здібностей, якостей; в акмеології – досягнення акмевершин у будь-яких видах діяльності. Визначено специфічні риси та відмінності у підходах щодо тлумачення сутності професійної самореалізації та її ролі у діяльності вчителя початкових класів. Поняття «професійна самореалізація» у статті визначається як важливий компонент на шляху професійного становлення особистості, за допомогою якого створюється соціально-психологічний простір функціонування людини в професії. Встановлено, що професійна самореалізація вчителів початкових класів пов’язана з прагненням стати кращими у професійному аспекті, організації навчально-виховного процесу у початкових класах закладів загальної середньої освіти та створенні умов для кожного учня. Самореалізація вчителя початкової школи – це професійне і особистісне зростання, усвідомлення своїх дій, себе в суспільстві та в професійній діяльності. Окреслено перспективи подальшого студіювання в цьому напрямі чинників, що впливають на професійну самореалізацію вчителів початкових класів.otherсамореалізаціясаморозвитокпрофесійна самореалізаціявчитель початкових класівпрофесійна самореалізація вчителя початкових класівПрофесійна самореалізація вчителя початкових класів: дефінітивний аналіз поняттяВісник університету імені Альфреда НобеляArticle