Бондаренко Тетяна В'ячеславівна2025-03-032025-03-032023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5692У роботі проведено теоретичне обґрунтування змісту і причин та емпіричне дослідження психологічних особливостей напряму та динаміки розвитку ціннісних орієнтацій студентів університетів в умовах військового стану. Установлено, що ціннісні орієнтації є сукупністю стійких ставлень особистості до оточуючого світу й самої себе в формі фіксованих настанов на ті чи ті цінності матеріальної і духовної культури суспільства. Визначено, що система ціннісних орієнтації є серцевиною свідомості особистості і виконує регулятивну, оцінну, прогностичну й мобілізаційну функції в її життєдіяльності. Виявлено особливості структури ціннісних орієнтацій студентської молоді. Емпіричним шляхом підтверджено, що система ціннісних орієнтацій студентської молоді одночасно гетерогенною, ієрархічною та динамічною системою, яка визначається індивідуально-психологічними особливостями та соціальними якостями, актуалізованими військовими подіями в Україні. Виявлено динаміку розвитку ціннісних орієнтацій студентів, зумовлену патріотичним піднесенням і захисними механізмами. За результатами дослідження розроблено рекомендації щодо оптимізації ціннісних орієнтацій студентів в умовах військового стану, які можуть бути використані в практиці психологічних консультацій у закладах вищої освіти.otherцінностіціннісні орієнтаціїсистема ціннісних орієнтаційфакторищо впливають на становлення ціннісних орієнтаційстуденти університетівпрофесійні цінностіПсихологічні особливості розвитку ціннісних орієнтацій студентів університетів в умовах військового стануOther