Лебідь, ОльгаВолкова, Наталія2022-01-032022-01-032021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3781Статтю присвячено питанням підготовки майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей до використання цифрових технологій у професійній діяльності. Сучасний етап наукового та технологічного розвитку сприяє переходу суспільства до цифрової економіки. На систему освіти покладено функцію формування особистості, адаптованої до нових реалій. Інформатизація освіти, стрімке поширення комп’ютерних технологій актуалізують необхідність ґрунтовної інформаційної підготовки майбутніх педагогів. Метою статті є обґрунтування змісту і структури конструкту «цифрова компетентність майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей». Проаналізовано сучасні концепції змісту цифрової компетентності. Для розуміння змісту та умов формування цифрової компетентності у майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей проаналізовано поняття «цифрове навчання», «цифрова підготовка», «цифрова грамотність», «цифрова компетентність». Уточнено поняття «цифрова компетентність майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей» із позиції сучасних освітніх вимог. Означене поняття презентовано як здатність особистості використовувати в освітньому процесі цифрові ресурси, мобільні пристрої, хмарні технології, відеофрагменти, об’єкти віртуальної реальності та інші навчальні матеріали, а також створювати й ефективно використовувати в професійній діяльності можливості цифрового освітнього середовища та всіх його складників. За основу оцінки цифрової компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей взято досвід зарубіжних дослідників, підхід яких базується на оцінці індикаторів інформаційної, комп’ютерної, комунікативної, технологічної та медіакомпетентності. Кожний з індикаторів, своєю чергою, оцінюється за трьома аспектами: когнітивним, технічним та етичним.Формування цифрової компетентності у майбутніх учителів гуманітарних спеціальностейArticle