Пінська, О.Л.2020-04-052020-04-05201710.32342/2522-4115-2017-0-13-236-240http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2924Особистісно-професійний розвиток студентів у вищих навчальних закладах залежить від тих сенсів і цінностей, які вони знаходять у майбутній педагогічній діяльності. Усвідомлення сутності педагогічної професії, позитивне ставлення до неї, наповнення її особистісним сенсом, адекватне співвіднесення себе з конкретними професійними вимогами відіграє вирішальну роль у професійному самовдосконаленні, яке спрямоване на роботу особи над собою і залежить від її здатності пізнавати себе як суб’єкта майбутньої професійної діяльності. Проте частина студентів не завжди може виділити та узагальнити особистісні якості і дати їм адекватну об’єктивну оцінку. Тому ефективність професійного самовдосконалення потребує постійного самопізнанняУ статті проаналізовано науково-теоретичне підґрунтя проблеми самопізнання як детермінанти професійного самовдосконалення майбутнього вчителя, акцентовано увагу на взаємозв’язку в структурі самопізнання гностичного і емоційного компонентів, подано характеристику його компонентів.otherсамопізнання, професійне самовдосконалення, самосвідомість, самооцінка, особистісна рефлексія, компоненти самопізнання.Самопізнання як детермінанта професійного самовдосконалення майбутнього вчителя