Козлов Олександр Анатолійович2025-02-282025-02-282023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5629Кваліфікаційна робота присвячена проблемі психологічні особливості прояву суїцидальних нахилів у студентів. У вступі обґрунтовується актуальність обраної теми об’єкт дослідження, мета дослідження, гіпотеза дослідження: концептуальна гіпотеза, емпірична гіпотеза, завдання дослідження, методи дослідження, емпірична база дослідження, теоретико-методологічна основа, теоретична значимість дослідження та наукова новизна, практичне значення дослідження, апробація результатів дослідження, структура роботи. Перший розділ присвячено теоретико-методологічні засади вивчення явища суїцид та його проявів; Теоретичний аналіз щодо визначення поняття суїцид в психології та загальної характеристики проявів суїцидальної поведінки: Представлено теоретичний аналіз щодо визначення поняття суїцид в психології та загальної характеристики проявів суїцидальної поведінки. До XIX століття самогубство мало свою увагу в релігії та моралі, до яких приєднувалися юриспруденції та філософії мистецтв. В цьому пункті ще мало опис історичного розуміння суїцид у середньовічної Японії, Стародавньому Єгипті землях Ізраїлю. З природничо-наукового підходу М. Фуко та А. Камю мали своє філософське значення про самогубство. Психологічний аналіз впливу ЗМІ та наслідування на прояв суїцидальної поведінки у студентів: Наведено психологічний аналіз впливу ЗМІ та наслідування на прояв суїцидальної поведінки у студентів. ЗМІ є одним з важливих джерел що здійснює формування поглядів та їх переконань або є ключовою стратегією з підвищення обізнаності в суспільстві. Теоретичний аналіз вивчення суїцидальних нахилів у студентів як актуальної проблеми в сучасному суспільстві: Про актуальність проблеми в сучасному суспільстві як писав ще Г. Бокль в тисячу вісімсот вісімдесят шостому році, висловлювався таким чином, що самогубство є продукт відомого стану всього суспільства. При тому що приходячи з роздумів до думки, що суспільство приймає присутність цього явища в соціальному просторі або, принаймні, намагається його терпіти або проявляти байдужість. Другий розділ присвячено теоретичному аналізу підходів щодо вивчення суїцидальних нахилів та виділення категорії самогубців; Теоретико-методологічні основи визначення особливостей суїцидальної поведінки у студентів: Описано теоретики-методологічні основи визначення особливостей суїцидальної поведінки у студентів. Встановлено, що феномен суїциду ще пов'язують з таким зображенням, як психологічна криза. Тим більше А. Г. Амбрумова трактувала свою думку, таким чином, як психологічна криза. П. О. Сорокін також мав своє бачення стосовно суїциду - він називав його соціальним явищем. У своїх роботах розглядав аспекти суїцидальної поведінки, яка призводить до суїциду. В індивідуальній роботі Фрейд класифікував суїцид внаслідок розуміння існування в індивідуумі двох значущих прагнень, які мають таку ілюстрацію: Ероса - інстинкту життя і Танатоса - інстинкту смерті; виділення категорій самогубців та молоді із суїцидальними нахилами: фази, типи самогубств та опис загальних рис суїцидальної поведінки у студентів: Виділено категорій самогубців та молоді із суїцидальними нахилами: фази, типи самогубств та опис загальних рис суїцидальної поведінки у студентів на основі проведеного теоретичного аналізу. Можна розділити самогубців виділяючи їх психологічний портрет: Е. Дюркгейм мав свій соціальний підхід, при цьому думки про суїцид мають появу коли розриваються інтрперсональні зв'язки людини та є прояв відсторонення від соціуму. Виділяють основні типи суїциду, У самому суїциді можна виокремити наявність деяких форм: Істинний суїцид; Афективний суїцид; Демонстративний суїцид. Є деякі стилі людей (суїциденти), що намагаються вчинити самогубство. У третьому розділі розкрито емпіричне дослідження психологічних особливостей суїцидальної поведінки у студентів; мета, завдання та загальна організація емпіричного дослідження: Описано мету, завдання, загальну організацію емпіричного дослідження, описані психодіагностичні методики та опитувальники; результати вимірювання за показниками психодіагностичних методик: Представлено результати вимірювання за показниками психодіагностичних методик та опитувальникам та після розрахунків кожної психодіагностичної методики та опитувальників були надані висновки; аналіз та інтерпретація результатів емпіричного дослідження психологічних особливостей суїцидальної поведінки у студентів: У ході проведення дослідження ми використовували методики, які допомогли встановити схильність до суїциду у людей різних вікових категорій. Ми досліджували людей розділяючи за статтю та віком. Серед вікових категорій для дослідження ми обрали людей від 17 до 30 років. Проводячи дослідження ми поділили людей за віком 17-19 років та 20-30 років, встановили ранги. Для розрахунків ми використовували формули критерію U Манна-Уітні. Ця формула вказує на оцінку відмінностей між двома незалежними вибірками, за рівнем будь-якої ознаки, що можна кількісно виміряти. Тож, щодо результатів. Згідно табличному значенню критерію U Манна-Уітні, ми дослідженні Жінок 17-19 років та Чоловіків 17-19 років ми приймали H0 гіпотезу. Тож, серед досліджуваних людей та розрахунків їх балів ми можемо сказати, що немає переваги схильності до схильності до самогубства в залежності від віку та статі. Рекомендації та запропонована програма заходів, спрямованих на профілактику прояву суїцидальних нахилів у студентів. Висновки містять основні результати проведених досліджень: У цьому пункті було викладено рекомендації які спрямовані на профілактику прояву суїцидальних нахилів у студентів. Та більш того програма заходів, яка була спрямовані на профілактику прояву суїцидальних нахилів у студентів.otherсамогубствосуїцидсамогубець-самогубціЕгосуїцидальна поведінкапсихологічна кризасоціально-психологічної непристосованості.Психологічні особливості прояву суїцидальних нахилів у студентівOther