Волкова Н.П., Кожушко С.П., Онищенко М.Ю.2024-12-062024-12-062024Alfred Nobel University Journal of Pedagogy and Psychology (науковий журнал)ISSN 2522-4115 (print) ISSN 2522-9133 (online)https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/4873У статті досліджено проблему професійного зростання педагога завдяки безперервній самоосвіті та особистісному розвитку в умовах воєнного стану. Проведено SWOT-аналіз тлумачень поняття «самоосвіта» та з’ясовано, що самоосвіта є необхідною складовою професійної діяльності, обумовлена соціальним замовленням і є чинником особистісно-професійного зростання фахівця. Акцентовано увагу на самоосвіті педагога як провідній формі вдосконалення педагогічної майстерності та професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самоосвітньої діяльності, спрямованої на саморозвиток і самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об’єктивних потреб освітнього закладу. Виявлено, що умови воєнного стану в Україні, зміни орієнтирів освіти внесли корективи як у зміст самоосвіти викладачів, так і форми та види їх самоосвітньої діяльності. Розглянуто деякі підходи щодо підвищення професійного рівня педагога, які реалізовано у ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля» в умовах воєнного стану (набуття компетенцій збереження й відновлення психічного здоров’я, надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, удосконалення інформаційної компетентності, впровадження ефективних способів підвищення якості освіти в умовах онлайн-навчання, оволодіння новими методами навчання / викладання). Розкрито зміст розробленої та впровадженої цілісної програми турботи про психічне здоровʼя людини, марафону онлайн-зустрічей з вітчизняними фахівцями й лекторами європейських країн, спрямованої на оволодіння компетентностями щодо забезпечення власного психологічного здоров’я й покращення психоемоційного стану здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу. Обґрунтовано доцільність опанування викладачами різним програмним забезпеченням, уміннями працювати на різних навчальних платформах, використовувати інтерактивні додатки; співпраці і взаємодії з вітчизняними закладами вищої освіти, ЗВО зарубіжних країн з метою отримання досвіду для подальшого впровадження кращих європейських практик в освітній процес; стажування, участі у міжнародних проєктах, завдяки чому викладачі віднаходили й впроваджували ефективні способи підвищення якості освіти в умовах онлайн-навчання, оволодівали новими методами навчання / викладання. У висновках підкреслено необхідність цілеспрямованої самоосвіти викладача, завдяки чому формується новий безцінний досвід надання якісної освіти в умовах війни.самоосвітасамоосвітня діяльністьвикладачвчительпрофесійна компетентністьпідвищення професійного рівнязасоби самоосвітиумови воєнного стану.Самоосвіта викладача в умовах воєнного стану: з досвіду закладу вищої освіти