Таможська, І.В.2020-04-052020-04-05201710.32342/2522-4115-2017-0-13-52-58http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2894Практичну цінність для формування нової систему освіти в Україні має історико-педагогічна спадщина минулого, адже такі знання дають можливість не тільки оцінити нереалізовані ідеї того часу, але й знайти можливі шляхи підвищення рівня університетської освіти. Як стверджує Т.І. Боєва, без глибокого вивчення минулого важко визначити основні принципи та основні пріоритети сучасної освітянської політики [1].У статті висвітлено погляди університетської спільноти щодо ролі та значення інституту приватдоцентури в дореволюційних університетах України. З’ясовано основні причини труднощів на шляху становлення та розвитку інституту приват-доцентури та ставлення університетських колективів до їх подолання.otherінститут приват-доцентури, університетська спільнота, позаштатні приват-доценти, вакантні посади.Оцінка університетською спільнотою ролі та значення інституту приват-доцентури в університетах України (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)