Долженко Марина Володимирівна2024-05-132024-05-132023https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2023/1/21.pdfhttps://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/4176Оскільки мобільне навчання набуває комплексних і системних ознак, вкрай важливо здійснити розвідку конкретних засобів, що сприяють реалізації освітніх завдань та набуття необхідних компетентностей здобувачами вищої освіти. Метою статті є огляд наявних мобільних застосунків, призначених для вивчення англійської мови як іноземної українськими студентами задля визначення їх дидактичного потенціалу. Методи дослідження: аналіз джерел з теми дослідження дозволив зрозуміти стан розробленості теми, основні напрями вітчизняних та закордонних досліджень мобільного навчання; описовий метод дав можливість узагальнити досвід, отриманий у ході проведення розвідки; синтез отриманих даних сприяв укладанню концепції дослідження та її втіленню. Розглядається дидактичний потенціал мобільних застосунків при вивченні англійської мови як іноземної. Проаналізовано низку мобільних додатків, пропонованих Google Play; визначено, що типологічно вони можуть бути класифіковані за різноманітними ознаками (віком цільової аудиторії, рівнем володіння іноземною мовою, експертністю розробника, обсягом опрацьованого матеріалу, кількістю завантажень та балом, яким користувачі оцінили певний застосунок). Було проаналізовано додатки, які можна логічно й природно ввести в навчальний процес здобувачів І курсу рівнів elementary та pre-intermediate. Усього було розглянуто 8 застосунків. Незважаючи на досить значну різноманітність проаналізованих додатків, спільними рисами для них є реалізація концепції «edutainment», за якої навчальні цілі досягаються шляхом поєднання ігрової форми та освітньої складової матеріалу, що розглядається. У результаті дослідження було виявлено, що розробники застосунків найбільше уваги приділяють граматичному матеріалу і тематичній лексиці. Вивчені теми можна закріпити за допомогою тестів, часто викладених в ігровій формі. Безперечним позитивним моментом є озвучені носіями англійської мови лексеми, що вивчаються, граматичні конструкції та цілі речення. Мобільні застосунки є потужним допоміжнім матеріалом, до якого викладач може звертатись під час розгляду конкретних тем. Здобувачеві зручно користуватись мобільними додатками у позааудиторний час, закріплюючи інформацію, засвоєну з підручників та розширюючи її за допомогою поданого у за стосунках матеріалу. Проте мобільні додатки в жодному разі не замінюють основного підручника, виступаючи лише одним із різновидів сучасного, актуального і зрозумілого сучасному здобувачеві вищої освіти дидактичним матеріалом.m-learningedutainmentмобільний застосунокіноземна мовакомпетентністьдидактичний матеріалдидактичний потенціалграматичний матеріаллексичний матеріалДидактичний потенціал мобільних застосунків для вивчення англійської мови як іноземної