Приходько, Т.П.2020-04-012020-04-01201810.32342/2522-4115-2018-16-15http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2715В умовах сучасної кризи політичної, соціальної, наукової, культурної та інших сфер життєдіяльності українського суспільства, що передбачають бурхливі, стрімкі, глибинні кількісні та якісні зміни, особливого значення для особистісного та професійного розвитку викладача закладу вищої освіти набуває рівень розвитку його мотивації самоорганізації. Оскільки саме прагнення фахівця до постійного самопізнання, саморозвитку, самоактуалізації в умовах внутрішньоособистісної та зовнішньої, соціально-професійної нестабільності забезпечує, з одного боку, його професійну стійкість, усталеність, відповідний рівень професійної компетентності, з іншого – постійний професійний розвиток. Відтак, готовність майбутнього фахівця до викладацької діяльності у вищому навчальному закладі як мета та результат його професійно-педагогічної підготовки має включати актуалізацію мотивації на педагогічну самоорганізацію.У статті розкрито актуалізацію мотивації самоорганізації викладачів закладів вищої освіти на основі принципів синергетичного підходу, визначено мотивацію на професійну організацію викладача, наведено умови її ефективного розвитку щодо самопізнання та прийняття рішення, планування та визначення програми самоорганізації, самоконтролю та самокорекції професійної діяльності.otherпрофесійна підготовка, викладач закладу вищої освіти, актуалізація, мотивація, педагогічна самоорганізація.Актуалізація мотивації на педагогічну самоорганізацію викладачів закладів вищої освіти.