Величко Олександр Станіславович2025-03-032025-03-032023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5697У дослідженні здійснено теоретичне вивчення та емпіричне дослідження психологічних особливостей вияву різних стилів поведінки в конфлікті фахівців ІТ-сфери. Конфлікт визначено як взаємостосунки між суб’єктами соціальної взаємодії, у результаті яких виникає протиборство через наявність протилежних мотивів чи суджень. З’ясовано, що загальними стилями поведінки в конфлікті є ухилення, протиборство, поступливість, співробітництво, компроміс. Проведене емпіричне дослідження особливостей стилів поведінки в конфлікті двох характерологічних груп ІТ-фахівців – тих, які працюють на віддаленні і публічних фахівців, – підтвердило висунуту гіпотезу про те, що стилі поведінки у конфлікті фахівців ІТ-сфери можуть бути зумовлені специфікою їхньої професійної діяльності, індивідуально-психологічними характеристиками та соціальним досвідом. За результатами дослідження розроблено та апробовано програму тренінгу, спрямованого на оптимізацію стилів поведінки в конфлікті ІТ-фахівців, формування в них конфліктологічної компетентності. Матеріали дослідження можуть бути використані практичним психологом, профконсультантом, управлінським складом ІТ-організацій задля діагностики й формування конфліктологічної компетентності фахівців, попередження конфліктів у колективі.otherконфліктстилі поведінки в конфліктіІТ-фахівцітемпераментконфліктологічна компетентністьтренінгова роботаДослідження особливостей стилів поведінки в конфлікті фахівців ІТ сфериOther