Волкова, НаталіяЛебідь, ОльгаТокарєва, Анастасія2024-04-092024-04-092022https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/4017Стаття присвячена аналізу міждисциплінарної інтеграції як фундаменту підвищення ефективності науково-теоретичної й практичної підготовки нової генерації педагогічних кадрів для професійної та вищої освіти. Розглянуто ключові терміни досліджуємого феномену – «інтеграція», «інтегративне навчання», «інтегративне знання», «трансферабельні уміння», а також описано чотири рівні інтеграції у процесі навчання. Наведено приклади зарубіжного досвіду імплементації інтегрованого підходу у освітній процес Франції, Америки, Фінляндії, Англії, який доцільно використовувати в процесі реалізації інтегрованого підходу до організації освітнього процесу в українських ЗВО. Феномен «міждисциплінарна інтеграція» представлено як процес узгодження змісту навчальних дисциплін щодо відображення ними єдиних, безперервних і цілісних явищ професійної діяльності, що дозволяє здійснювати цілеспрямоване посилення міждисциплінарних зв’язків за умов збереження теоретичної і практичної цілісності навчальних дисциплін. Описано результати впровадження інтегрованого підходу в результаті якого здобувачі набувають здатності будувати логічні зв’язки та ставити дослідницькі питання, знаходити необхідну інформацію, порівнювати поняття і створювати інтегративні схеми для цілісного розуміння явища або ситуації, переносити знання з однієї галузі в іншу, приймати рішення у невизначених ситуаціях. Зроблено наголос на питаннях міждисциплінарної інтеграції у системі підготовки майбутніх докторів філософії.міждисциплінарна інтеграціядоктори філософіїнтегративне навчанняінтегративне знаннятрансферабельні умінняМіждисциплінарна інтеграція як основа комплексного підходу до підготовки докторів філософіїArticle