Кріжньова, Софія Русланівна2021-05-082021-05-082021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3387In the study, the theoretical analysis of the content and essence of a students' healthy lifestyle, factors of its formation in higher education institution have been carried out. Criteria, indicators and levels of the shaping of a healthy lifestyle of students of higher education institutions are characterized; the specifics and the content of social and pedagogical support of this process are revealed. The results of empirical testing of the effectiveness of the proposed measures for the shaping of a students' healthy lifestyle that focused on the activities of the problem group are presented. On the basis of qualitative, quantitative and statistical analysis the expediency of the offered means is confirmed. Recommendations for the shaping of a healthy lifestyle for young people are givenУ роботі проведений теоретичний аналіз змісту й сутності здорового способу життя студентів, факторів його формування у закладах вищої освіти. Схарактеризовано критерії, показники та рівні сформованості здорового способу життя студентів закладів вищої освіти; визначено специфіку та розкрито зміст соціально-педагогічного супроводу цього процесу. Представлено результати емпіричного дослідження ефективності запропонованих заходів із формування здорового способу життя студентів, що концентрувалися на діяльності проблемної групи. На підставі якісного, кількісного й статистичного аналізу підтверджено доцільність запропонованих засобів. Надано рекомендації щодо формування здорового способу життя молодіздоров’я, здоровий спосіб життя, студенти закладів вищої освіти, соціально-педагогічний супровідhealth, healthy lifestyle, students of higher education institutions, social and pedagogical supportСоціально-педагогічна діяльність з формування здорового способу життя студентів закладів вищої освітиThesis