Осійчук, Андрій Петрович2021-05-082021-05-082021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3453The qualification work theoretically generalizes and empirically solves the problem of the formation of asertive behavior in the professional formation of future psychologists. It was established that in future psychologists, based on the results of an empirical study, the average level of formation of asertive behavior prevails, inherent in more than half of the subjects. According to the results of the variance analysis, the features of the asertive behavior of future psychologists were revealed depending on factors: socio-psychological (level of professional identity, sociometric status in the student group, socio-psychological climate) and psychological-pedagogical (age, course, form of study). A program of socio-psychological support for the formation of asertive behavior of student psychologists in the process of their professional formation has been developed and tested. The effectiveness of the program of psychological support for the formation of asertive behavior of future psychologists has been proved, it turns out to be in positive changes in the formation levels of all components of asertive behavior: an increase in the number of student psychologists with high, above average and middle, and a decrease - with lower average and low levels. The results suggest the introduction of this programme in the training of future psychologistsУ кваліфікаційній роботі теоретично узагальнюється та емпірично розв’язується проблема формування асертивної поведінки у професійному мовленні майбутніх психологів. Встановлено, що у майбутніх психологів за результатами емпіричного дослідження переважає середній рівень сформованості асертивної поведінки, який властивий більше, ніж половині досліджуваних. За результатами дисперсійного аналізу виявлені особливості асертивної поведінки майбутніх психологів залежно від чинників: соціально-психологічних (рівень професійної ідентичності, соціометричний статус у студентській групі, соціально-психологічний клімат) та психолого-педагогічних (вік, курс, форма навчання). Розроблено та апробовано програму соціально-психологічного супроводу формування асертивної поведінки студентів-психологів у процесі їхнього професійного становлення. Доведено ефективність програми психологічного супроводу формування асертивної поведінки майбутніх психологів, що виявляється у позитивних змінах рівнів сформованості всіх компонентів асертивної поведінки: збільшенні кількості студентів-психологів із високим, вищим середнього та середнім, і зменшенні - із нижчим середнього та низьким рівнями. Отримані результати дозволяють рекомендувати впровадження цієї програми у процес професійної підготовки майбутніх психологівмайбутні психологи, професійна підготовка, професійне мовлення, асертивність, асертивна поведінкаfuture psychologists, vocational training, professional formation, assertiveness, assertive behaviorПсихологічні аспекти формування асертивної поведінки у майбутніх психологів у процесі професійного становленняThesis