Джунь Анастасія Богданівна2025-02-282025-02-282023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5627Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню аспекту соціальної адаптації студентів-першокурсників до умов ЗВО. Для успішного досягнення поставленої мети у першому розділі було розглянуто та досліджено теоретичні засади даної концепції, проаналізовано наукову психологічну літературу, завдяки котрій дана дефініція до понять «адаптація», «соціальна адаптація». Обґрунтовано, що адаптація головним чином сприяє у виробленню фіксованих способів поведінки, що дозволяють справлятися з труднощами у подальшому житті. З’ясовано, що навчальний процес включає в себе інтенсивне розумове навантаження, сприйняття великого інформаційного потоку, високу емоційну напругу, чітку регламентацію праці і відпочинку. В свою чергу все це вимагає від студентів-першокурсників кардинальної перебудови системи звичок і психологічних вмінь, які складають основу культури навчальної праці. Доведено, що адаптація студентів першого курсу буде здійснюватися ефективно тільки за умови створення мотиваційного спрямування на роботу. Увага акцентується на тому факті, що існує необхідність розроблення систему заходів по формуванню такої структури навчального закладу, яка б формувала б у студента уявлення про місце навчання. В ході експериментального дослідження на емпіричному рівні було виявлено та описано особливості адаптації студентів першого курсу ЗВО, а також досліджено психологічні особливості соціальної адаптації студентів першого курсу ЗВО. За результатами експериментального дослідження у роботі виявлено, що 38% респондентів мають високий рівень адаптації і їм характерно те, що вони почуваються впевнено у будь-якій малознайомої ситуації, не відчувають скутості, напруги. З низьким рівнем адаптації виявлено 63% респондентів, для них характерно те, що вони почуваються невпевнено, не вміють налагоджувати контакти з людьми. Діагностовано самооцінку респондентів: 61,67% респондентів мають адекватну самооцінку, 26,67% респондентів мають завищену самооцінку і 11,67% респондентів мають занижену самооцінку. Визначено, що соціально-психологічний тренінг спрямований на розвиток особистості, формування комунікативних умінь та навичок, засвоєння міжособистісної взаємодії. За результатами проведеного дослідження, відзначено прогресуючі результати у студентів ЕГ, які пройшли курс тренінгу. Практична значущість полягає в тому, що було розроблено програму, яка може застосовуватися для формування стресостійкості студентів.otherадаптаціясоціальна адаптаціястуденти-першокурсникисамооцінка.Психологічні чинники соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища закладу вищої освітиOther