Яременко, С.С.Савченко, В.О.2020-04-032020-04-03201710.32342/2074-5354-2017-2-47-7http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2767Головна мета стратегічного маркетингу, на наш погляд, полягає в постійному орієнтуванні всіх видів діяльності фірми на розвиток і підвищення рентабельності в довгостроковому плані. Досягнення цілей стратегічного маркетингу ускладнюється тим, що реальне застосування стратегічного маркетингу є не найбільш розповсюдженою практикою серед юридичних компаній. У багатьох компаніях, великих чи малих, не усвідомлюють необхідність організації служби маркетингу як самостійного підрозділу. Недостатньо уваги приділяється плануванню, а співробітники мають тільки загальне уявлення про стратегічні цілі підприємства.Статтю присвячено дослідженню використання маркетингу юридичними компаніями та приватно практикуючими юристами чи адвокатами, виділенню ключових особливостей та специфічних моментів практики, які мають бути враховані для забезпечення ефективної роботи маркетингового відділу компаній, що надають послуги правового характеру, та як наслідок – підвищення їх конкурентоспроможності. Особливості юриспруденції пов’язані як з характером послуг, що надаються, так і з продажами, рекламою, політикою взаємовідносин з клієнтами тощо. За результатами аналізу, лише 30% від загальної кількості суб’єктів, що надають юридичні послуги, використовують маркетинговий арсенал повною мірою. Тобто актуальність теми цього дослідження зумовлена особливістю використання маркетингових інструментів та заходів: їх малою поширеністю та несформованою культурою маркетингу юридичних послуг в м. Дніпрі та в Україні в цілому.otherмаркетинг юридичного бізнесу, специфіка маркетингу, канали комунікації, ціноутворення, інтернет-маркетинг.Специфіка маркетингу юридичних послуг.