Олійник, Ірина Вікторівна2022-06-152022-06-152020978-966-921-261 0http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3853На сучасному етапі постає необхідність модернізації педагогічного процесу в закладі вищої освіти, оскільки традиційні технології навчання вже не дозволяють в повній мірі забезпечити якість підготовки фахівців, які будуть відповідати соціальному замовленню. Особливої актуальності набуває проблема формування дослідницької компетентності в умовах аспірантури. У статті здійснена спроба визначити роль педагогічної практики в процесі формування дослідницької компетентності у майбутніх докторів філософії. Виявлено зв’язок основних форм діяльності у процесі професійної підготовки аспірантів з формуванням дослідницьких компетенцій. У ході понятійного аналізу наукової літератури систематизовано основні підходи науковців до визначення конструкту «педагогічна практика». Визначено основні підходи до організації педагогічної практики: системний, синергетичний, діяльнісний, андрагогічний, праксеологічний, комплексний. Доведено, що педагогічна практика майбутніх докторів філософії створює необхідне соціальне середовище, яке стимулює самовдосконалення, саморозвиток та самореалізацію особистості, що є особливо актуальним в умовах радикальних змін соціуму з урахуванням усіх перспектив його розвитку. Описано основні етапи організації педагогічної практики майбутніх докторів філософії з визначенням основних видів діяльності.otherпедагогічна практика, майбутні доктори філософії, аспірантура, дослідницька компетентність.Педагогічна практика майбутніх докторів філософії як провідний фактор формування дослідницької компетентностіArticle