Владімірський, Владислав Олександрович2021-08-192021-08-192021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3678The purpose of this study was twofold: To generate an increased awareness of the specific connection between SUD and ADHD, and to construct a plan of action for special education teachers who need to provide more support for risk prone adolescents. Results of the current study indicated that adults who had been diagnosed with ADHD as children, or found out later in life about their ADHD diagnosis, had similar experiences to one another. Themes included: a concern that teachers did not know how to communicate with them, an early onset of SUD, the use of different substances to feel calm, manage their feelings of anxiety and cope with low self-esteem, an identified genetic factor, and dysfunctional life skills across environments.Метою дослідження було створення підвищеної обізнаності про специфічний зв’язок між залежністю та СДУГ. Результати поточного дослідження показали, що дорослі, яким діагностували СДУГ у дитинстві або які дізналися пізніше в житті про діагноз СДУГ, мали подібний досвід між собою, який включав: стурбованість тим, що вчителі не знали, як з ними спілкуватися, раннє виникнення залежності, вживання різних речовин, щоб почуватись спокійно, управляти своїм почуттям тривоги та справлятися з низькою самооцінкою, виявленим генетичним фактором та дисфункціональні життєві навички в різних середовищахСДУГ, залежність, освіта, дисфункціяADHD, addiction, education, dysfunctionВплив синдрому дефіциту уваги і гіперактивності на виникнення залежності у дорослихThesis