Сакальський Володимир Ігорович2025-02-252025-02-252025https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5501Master’s Degree is devoted to the problem of the relationship between the consumption of social network content and the level of self-esteem of adolescents. The qualification paper presents the results of the analysis of the relationship between the consumption of social media content and the level of self-esteem of teenagers. Time consuming social media content may be related to Internet addiction and adolescent self-esteem. Social networks are a new, little-researched phenomenon, the impact of which on the future of teenagers is difficult to predict. Social networks play a very important role in the everyday life of teenagers. Teenagers use social networks to communicate, study, work and relax. The time of consumption of social network content can lead to a decrease in the level of self-esteem of adolescents. Social networks can affect teenagers negatively and positively. Teenagers quickly master new ways of interaction and communication. Adolescents and their self-esteem can be greatly influenced by activists and opinion leaders. Teenagers who abuse the time of consuming social media content may have Internet addiction.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі зв’язок між споживанням контенту соціальних мереж та рівнем самооцінки підлітків. У кваліфікаційній роботі наведено результати аналізу зв’язку між споживанням контенту соціальних мереж та рівнем самооцінки підлітків. Час споживання контенту соціальних мереж може мати зв’язок із інтернет-залежністю та самооцінкою підлітків. Соціальні мережі є новим мало дослідженим феноменом, вплив якого на майбутнє підлітків важко спрогнозувати. Соціальні мережі відіграють дуже важливу роль в повсякденному житті підлітків. Підлітки використовують соціальні мережі для спілкування, навчання, роботи та відпочинку. Час споживання контенту соціальних мереж може призводити до зниження рівня самооцінки підлітків. Соціальні мережі можуть впливати на підлітків негативно і позитивно. Підлітки швидко опановують нові способи взаємодії та комунікації. Підлітки та їх самооцінка можуть мати значний вплив, спричинений активістами та лідерами громадських думок. Підлітки, які зловживають часом споживання контенту соціальних мереж можуть мати інтернет-залежність.otherсамооцінкапідліткисоціальні мережіконтентЗв'язок між споживанням контенту соціальних мереж та рівнем самооцінки підлітківThe relationship between social media content consumption and adolescents’ self-esteemOther