Порощай, Денис Ігорович2021-05-142021-05-142021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3487The formation of foreign language communicative competence of students of higher education institutions is investigated. The essence of the competence approach and communicative competence in education are characterized. The psychological and pedagogical features of students' audience are defined. The features of forming students' communicative competence by means of interactive technologies are analyzed. Based on the analysis of scientific sources the main research criteria of the formation of foreign language communicative competence of students are identified. The communicative methodology is developed and the effectiveness of its implementation in the educational process is experimentally investigatedДосліджено формування іншомовної комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти. Охарактеризовано сутність компетентнісного підходу та комунікативної компетентності в освіті. Визначено психолого- педагогічні особливості студентської аудиторії. Проаналізовано особливості формування іношомовної комунікативної компетентності студентів засобами інтерактивних технологій. На підставі аналізу наукових джерел виявлено основні критерії дослідження формування іншомовної комунікативної компетентності студентів. Розроблено комунікативну методику та експериментально досліджено ефективність її імплементації у освітній процесіншомовна комунікативна компетентність, засоби інтерактивного начання, компетентністний підхідforeign language communicative competence, interactive technologies, competence approachФормування іншомовної комунікативної компетентності студентів закладів вищої освіти засобами інтерактивного навчанняThesis