Пестовська Зоя Станіславівна Zoia Pestovska2025-03-312025-03-312025-03https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/6023У статті розглянуто європейський досвід викладання статистичних методів у сфері менеджменту та мо жливості його адаптації у вітчизняній освітній практиці для підвищення ефективності підготовки здобувачів. Визначено роль статистичних методів у процесі прийняття рішень, а також сучасні підходи до їх викладання у провідних університетах Європи. Аналіз показав, що програми навчання в європейських ВНЗ акцентують увагу на практичному застосуванні статистичних методів через інтеграцію теорії та практики, використання кейс методів, цифрових інструментів (SPSS, R, Python, Power BI тощо). Виявлено основні труднощі, які виникають у студентів під час опанування статистичних методів, зокрема абстрактність математичних концептів, скла дність інтерпретації результатів аналізу та швидкі технологічні зміни. Запропоновано рекомендації щодо вдо сконалення викладання відповідних дисциплін в Україні, включаючи впровадження інтерактивних семінарів і ди ференційованих навчальних програм для студентів з різним рівнем підготовки. Доведено, що адаптація європей ських освітніх практик може сприяти підвищенню якості підготовки фахівців, здатних ефективно застосову вати статистичні методи у процесі прийняття управлінських рішеньotherуправлінські рішеннястатистичні методичасові рядиіндексисередні величинивибіркафакторний аналіздисперсійний аналізкореляціярегресіяймовірністьСтатистичні методи у прийнятті управлінських рішень: європейській досвід викладання для вітчизняних здобувачівArticle