Білоткач Ігор Анатолійович2025-01-202025-01-202022-05-2663.3(4УКР)я43+67.9(4УКР)301я43https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5182Розвиток органічного агровиробництва і вдосконалення ринку органічних продуктів в Україні пов’язаний насамперед із зацікавленістю міжнародних партнерів та вдосконаленням конкурентної політики українських суб’єктів підприємницької діяльності на міжнародному ринку. Також велике значення для забезпечення конкурентоспроможності виробників органічної агропромислової продукції має державна підтримка українського бізнесу маркетинговими заходами для забезпечення лояльного ставлення потенційних закордонних споживачів. Подальшому розвитку органічного агропромислового виробництва та покращення його конкурентоспроможності в Україні буде сприяти: • подальшому удосконаленню інституціональних чинників для функціонування операторів органічного ринку; • розширенню інструментів і масштабів державної підтримки у сфері органічного виробництва та обігу органічної продукції, розбудови інститутів громадського професійного середовища і консультаційних платформ для навчання, обміну професійною інформацією операторів органічного ринкуСтверджується, що одне з найважливіших місць у галузевій структурі національної економіки та забезпеченні продовольчої безпеки України посідає сільське господарство. Від рівня розвитку цієї галузі залежить не лише стан інших галузей національного господарства, а й добробут населення країни, зокрема сільських мешканців, які становлять 30,4 % населення Української держави. Наголошується, що для забезпечення розвитку експортного потенціалу органічної агропромислової продукції необхідне впровадження насамперед ефективної інституціональної системи, що буде забезпечувати як формальні так і неформальні умови конкурентоспроможності експорту української агропромислової продукції. Під експортною конкурентоспроможністю органічної агропромислової продукції розуміється здатність органічної продукції бути привабливішою для потенційних закордонних споживачів порівняно з аналогічною (органічною та неорганічною) продукцією на міжнародному рівні. При цьому, державна політика України має спрямовуватися на задоволення в першу чергу внутрішнього ринку щодо покупців органічної гропромислової продукції, а на зовнішній ринок потрібно виводити продукцію із збільшеною доданою вартістю. Тotherструктура національної економікипродовольча безпека УкраїниІнституціоналізмконкурентоспроможність органічного виробництваекспортний потенціалвдосконалення конкурентної політикиінституціональні чинникиОсобливості інституціональних змін органічного агровиробництва України в умовах нової соціальної реальності.Thesis