Кучерявенко-Посохова Марина Юріївна2025-03-032025-03-032023https://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/5732Кваліфікаційна робота присвячена вивченню психологічних аспектів ігровової діяльність дітей дошкільного віку. Досліджено ігрову діяльність як один з можливих механізмів формування передумов до оволодіння інтелектуальнми операціями. Обґрунтовано, що сформованість інтелектуальних операцій є показником подолання інтелектуального егоцентризма та наявності здастності до освоєння знакових структур, тобто власно здатності до організованого навчання. Важливою умовою подолання інтелектуальної центрації є не стільки опанування рольової гри, скільки здатність до побудови ігрового сюжета. З’ясовано, цікавий психологічнй феномен, впливу гри на когнітивний розвиток дитини. Виявлені статистично значимі позитивні кореляційні взаємозв’язки між вмінням дитини розвивати сюжет та подолання інтелектуальної центрації (p<0,01). Коефіцієнт Спірмена склав 0,56043956 при критичному значенні 0,38 для виборки з 20 досліджуваних. Встановлено, що діти з високим рівнем розвитку сюжетної гри демонструють вищий рівень сформованості логічних операцій. Це проявляється у більшій успішності вирішення завдань на класифікацію. Проведене дослідження змусило звернути пильну увагу на такий критерій, як наявність внутрішнього плану гри, згортання ігрових дій. У грі вищого рівня число обозначуваних дій значно перевищує кількість реально відтворених дій, це і є показник «згортання» гри.otherграпсихічні процесикогнітивний розвитокДослідження ігрової діяльності дітей старшого дошкільного вікуOther