Передерій, О.Л.2020-04-052020-04-05201710.32342/2522-4115-2017-0-13-126-130http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2906Модернізація освіти в Україні поставила нові завдання перед школою, саме тому головною метою освітньої діяльності стало виховання всебічно розвиненої особистості, здатної до саморозвитку та самореалізації. У Концепції нової української школи, зазначено, що вона «буде працювати на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти. У рамках цієї моделі школа максимально враховує права дитини, її здібності, потреби та інтереси, на практиці реалізуючи принцип дитиноцентризму» [1, c. 5]. При цьому важливою умовою саморозвитку та самореалізації людини є розвиток самосвідомості, зокрема її оціночного компонента – самооцінки особистості. Безперечно, на розвиток самооцінки дитини впливає безліч чинників: родина, оточення, учнівський колектив, засоби масової інформації тощо. Проте, на наш погляд, ще одним важливим фактором формування самооцінки дитини є система педагогічних впливів, зумовлена філософією, основними принципами, методичними вимогами педагогічної системи, на якій будується навчання у конкретному освітньому закладі. Саме тому дослідження особливостей формування самооцінки учнів вальдорфської школи є актуальним та своєчасним.У статті розглянуто особливості формування самооцінки старшокласників. На підставі діагностики здійснено порівняльний аналіз показників самооцінки учнів вальдорфської школи та учнів навчально-виховного комплексу (гімназії). Визначено основні чинники, що відповідають концептуальним положенням вальдорфської педагогіки як цілісної, гуманістично спрямованої педагогічної системи та позитивно впливають на формування самосвідомості учнів, зокрема на їхню самооцінку.otherконцепція нової школи, самосвідомість учнів, самооцінка, вальдорфська педагогіка, оцінка, педагогічний вплив, методична система.Система педагогічних впливів як чинник формування самооцінки старшокласників вальдорфської школи