Шевцова2021-05-142021-05-142021http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3489Qualification work is devoted to the problem of forming self-esteem in students of different ages in terms of higher education. Conclusions are made about the essence, structure and pedagogical conditions for the formation of self-esteem in students. The first section is devoted to the study of conceptual aspects and strategic objectives for the formation of self-esteem in students of different ages in terms of higher education; characteristics of components, criteria, indicators and levels of self-esteem formation in students of different age categories in a higher education institution; pedagogical conditions for the formation of self-esteem in students of different ages in terms of higher education. In the second section the experimental check of pedagogical conditions of formation of self-estimation at students of different age categories in the conditions of higher education institution is carried out, pedagogical conditions of formation of self-estimation at students of different age categories in the conditions of higher education institution are defined., the results of the research are generalizedКваліфікаційна робота присвячена проблемі формування самооцінки у студентів різних вікових категорій в умовах закладу вищої освіти. Зроблені висновки щодо сутності, структури та педагогічних умов для формування самооцінки у студентів. Перший розділ присвячено вивченню концептуальних аспектів й стратегічних завдань з формування самооцінки у студентів різних вікових категорій в умовах закладу вищої освіти; характеристиці компонентів, критеріїв, показників і рівнів формування самооцінки у студентів різних вікових категорій в умовах закладу вищої освіти; педагогічних умов формування самооцінки у студентів різних вікових категорій в умовах закладу вищої освіти. У другому розділі здійснено експериментальну перевірку педагогічних умов формування самооцінки у студентів різних вікових категорій в умовах закладу вищої освіти, визначено педагогічні умови формування самооцінки у студентів різних вікових категорій в умовах закладу вищої освіти, висвітлено процес організації і проведення констатувального, формувального та контрольного етапів педагогічного експерименту, узагальнено результати дослідженняформування самооцінки, студенти, умови вищого навчального закладу, "Я-концепція", самоставлеformation of self-assessment, students, conditions of higher educational institution, "I-concept", attitudeАльона ПавлівнаThesis