Волкова, Н.П.Степанова, А.А.2020-04-012020-04-01201810.32342/2522-4115-2018-0-15-228-234http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/2695Характерними ознаками сучасності є наявність глибинних і стрімких соціально-економічних, політичних, інноваційно-освітніх трансформацій в житті України, її орієнтація на інтеграцію з цивілізованою світовою спільнотою, підвищення відкритості освітнього процесу, зростання ролі особистості, що актуалізують потребу у висококваліфікованих конкурентоспроможних педагогічних кадрах, які відрізняються цілісним гуманістичним світоглядом, високим професіоналізмом, професійною та особистісною культурою, комплексно реалізують розмаїття педагогічних функцій, займаючи оновлені рольові позиції (модератор, тьютор, фасилітатор, коуч, едвайзер та ін.). Саме тому дослідження рольового репертуару викладача вишу є нагальним та актуальним дослідницьким завданням.У статті на підставі аналізу сучасних досліджень розкрито сутність понять «позиція», «роль», «рольова позиція», «рольова позиція викладача». Показано, що реалізація функції сприяння освіті студентів актуалізує рольову позицію викладача-фасилітатора. Розкрито авторське розуміння педагогічної фасилітації як багатофункціональної взаємодії, за якої викладач вишу займає позицію консультанта-фасилітатора, виступаючи «помічником» студентів, фахівцем, який підтримує, супроводжує процес вироблення у студентів нового досвіду. Акцентовано увагу на основних завданнях, характеристиках педагогічної фасилітації. Обґрунтовано сукупність умінь, якими має володіти викладач вищого навчального закладу, який займає рольову позицію фасилітатора. Виокремлено основні настанови викладача-фасилітатора.otherрольова позиція, рольова позиція викладача, фасилітативна роль викладача вишу, педагогічна фасилітація.Фасилітатор як важлива рольова позиція сучасного викладача вишу.